شناسهٔ خبر: 81425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی از حوزه جنوب شرق استان تهران انجام گرفت

بررسی آخرین وضعیت سایت دبله قرچک / ارائه پیشنهاد انتقال خط زیرزمینی راه آهن شهرستان ورامین

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در بازدید خود از حوزه جنوب شرق استان، جلسه ای با فرمانداران قرچک، پیشوا و ورامین داشت و در جریان آخرین پروژه های در حال انجام و راکد این مناطق قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در بازدید از حوزه جنوب شرق استان، دیداری با فرمانداران سه شهرستان قرچک، ملارد و پیشوا داشت. در این دیدار محبت خواه با تأکید بر برگزاری جلسات کمیته فنی معاونت شهرسازی و معماری در حوزه های شهرستانی و تعامل گسترده با شورای شهر و شهرداری ها گفت: الزام به برگزاری این جلسات در شهرستان ها برای رسیدن به تعامل همه جانبه و با تأکید بر اصول شهرسازی و معماری و با هدف حفظ منافع شهروندان است.

محبت خواه در دیدار با کاغذلو فرماندار ورامین در خصوص طرح جوادآباد ورامین با بر بازنگری وضع موجود، تصریح کرد و گفت: با فرماندار ورامین همراه هستیم تا مشکلات حوزه شهرسازی و معماری این شهر به حداقل برسد.

در بخش دیگری از این دیدار پیشنهاد انتقال خط زیرزمینی راه آهن شهرستان ورامین مطرح شد که مقرر شد پیشنهاد انتقال ۶ کیلومتر قطار درون شهری ورامین به زیر زمین پس از بررسی در جلسات کارشناسی و برای پیگیری مراحل بعدی به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ارائه شود.

خلیل محبت خواه در دیدار با فرماندار ورامین به بررسی مشکلات مسکن مهر خورشید هشتم پیشوا پرداخت و درباره امکانات اقدام ملی تولید مسکن در پیشوا مباحثی مطرح شد.

وی در بازدید از پروژه باغشهر دبله قرچک که سال های ۸۱ الی ۸۵ به صورت مسکن استیجاری ساخته و تحویل متقاضیان شده است با اشاره به سیستم فاضلاب این پروژه اظهار داشت: سیستم فاضلاب دبله دچار مشکل حاد است و می بایست سالانه توسط هیأت مدیره شهرک لایروبی و تخلیه شود.

وی افزود: متأسفانه تا سال ۹۲ تخلیه انجام نشده  و در سال ۱۳۹۸ طی یک توافق اداره کل راه و شهرسازی استان تهران زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع و ارزش ریالی سی میلیارد ریال را جهت احداث تصفیه خانه شهرک به شهرداری واگذار کرد. کار این تصفیه خانه به دلیل نداشتن اعتبار از سوی شهرداری و آب و فاضلاب انجام شد که در این زمینه دستور پیگیری ویژه صادر شد.

پایان این دیدار یک روزه، جلسه با فرماندار قرچک در محل فرمانداری و پیگیری امور مربوط به اراضی موات هفت نفره قرچک و بررسی طی مراحل اداری و قانونی مجوز ساخت شهرک اداری شهرستان قرچک بود که در این زمینه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران دستور پیگیری داد.