شناسهٔ خبر: 8147 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در گفتو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

اظهار امیدواری سفیر سابق کرواسی نسبت به آغاز فعالیت‌ لاینرهای کرواسی در آب‌های ایران/ به امید از سرگیری روابط دریایی با ایران آمده‌ایم

سفیر سابق کرواسی سفیر سابق کرواسی در ایران بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ با اظهار امیدواری برای رفع تحریم‌های ضد ایرانی گفت: امیدواریم با رفع تحریم‌ها فعالیت لاینرهای کرواسی در ایران آغاز شود.

ایساد پروهیچ در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی دریایی گفت: صنعت کشتیرانی در ایران یکی از صنایع مهم است و از برگزاری این نمایشگاه اعلام رضایت داریم اما انتظار داریم این نمایشگاه با کیفیت بهتری برگزار می‌شد.

وی درباره روابط دریایی ایران و کرواسی نیز گفت: متاسفانه تحریم‌هایی که علیه ایران اتخاذ شده ارتباط با ایران را تضعیف کرده که امیدواریم این تحریم‌ها رفع و روابط دریایی ایران و کرواسی ارتقا یابد.

سفیر سابق کرواسی در ایران با بیان اینکه برای افزایش تعامل با ایران در نمایشگاه بین‌المللی دریایی این کشور حضور پیدا کردیم چراکه ایران یک کشور بسیار فعال در زمینه‌های دریایی است.

پروهیچ درباره افق روابط کرواسی و ایران با توجه به مذاکرات هسته‌ای پیش رو نیز گفت: امیدوارم اول جولای (۱۰ تیرماه) تحریم‌های وضع شده علیه ایران برداشته شود. ما به همین امید به ایران آمده‌ایم تا بعد از رفع تحریم‌ها روابط دریایی کرواسی و ایران را بیشتر ارتقا دهیم.

ایساد پروهیچ همچنین درباره فعالیت لاینرهای کرواسی در ایران اظهار کرد: در حال حاضر ارتباط کانتینری با بندرعباس وجود دارد اما لاینرهای کرواسی در آبهای ایران فعالیت ندارند اما امیدواریم با رفع تحریم‌ها، فعالیت لاینرهای کرواسی در ایران آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین نمایشگاه بین المللی دریایی از روز شنبه ۱۶ خرداد به مدت ۴ روز با حضور ۷۵ شرکت ایرانی و ۲۰ شرکت خارجی از ۸ کشور دنیا از جمله کرواسی برگزار شد./

نظر شما