شناسهٔ خبر: 81490 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

۶ اقدام مورد نیاز شرکت های هواپیمایی برای جلب اعتماد مسافران

فرودگاه خارجی علی رغم این که محدودیت‌های حمل و نقل هوایی در برخی از مناطق جهان به آرامی در حال افزایش است، برخی خطوط هوایی و فرودگاه‌ها با احتیاط پروازهای مسافری را از سر می گیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سایت سیمپل فلایینگ در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته است که شرکت‌های هواپیمایی قبل از بازگشت سفرهای هوایی به حالت عادی، باید چه اقدام‌هایی انجام دهند.

بر این اساس خطوط هوایی علاقه‌مندند به سرعت به شرایط قبل برگردند، یعنی پرواز در سراسر جهان. با این وجود، در حالی که ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها از تصور هر چه سریعتر بازگشت به این دوران هیجان زده می‌شوند اما مسافران قبل از پرواز مجدد برای اطمینان بیشتر باید شاهد تغییرات اساسی باشند.

در واقع فرودگاه‌ها دوباره باید اعتماد مسافران را جلب کنند. این امر می تواند با انجام اقدامات پیشگیرانه ایمنی و نیز بهبود چشمگیر سیستم غربالگری و ردیابی بیماری‌ها و ویروس‌ها انجام شود.

موضوع مهم این است که شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها برای ایجاد اعتماد مسافر چه کاری باید انجام دهند، کارشناسان معتقدند برای این کار فرودگاه‌ها و خطوط هوایی نیاز به سرمایه گذاری در فناوری، زیرساخت ها و مواد مورد نیاز دارند. آنها باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • تب‌سنجی در ایستگاه‌های بازرسی و هنگامی که مسافران می‌خواهند از فرودگاه خارج شوند.
  • اجباری کردن ردیابی تماس توسط خطوط هواپیمایی
  •  استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی برای کارمندان و گروه پروازی
  •  در اختیار قرار دادن برخی از تجهیزات (ماسک و ژل ضد باکتریایی) برای مسافران
  • احداث ایستگاه‌های ضدعفونی‌کننده برای خدمه و مسافران برای تمیز کردن دست‌ها
  • رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی

البته اجماع در خصوص فاصله گذاری اجتماعی در هواپیماها هنوز مورد بحث است  اما طبق اعلام  IATA شرکت‌های هواپیمایی نیازی به پیروی از آن ندارند. در این خصوص یک شرکت حمل و نقل استرالیایی اظهار کرد که در صورت پیروی از دستورالعمل‌های مسافت اجتماعی در هواپیما، پروازها ده برابر بیشتر شده و فقط ده ها مسافر را حمل می کنند.

همچنین هنوز بحث‌هایی در مورد گواهینامههای بهداشتی اجباری برای تمام مسافران بین المللی که باید قبل از پرواز توسط پزشک تأیید شوند، وجود دارد.

آیا این امر آسان خواهد بود؟

Eways Aviation ، یک شرکت خدمات حمل و نقل هوایی تجاری (توزیع قطعات یدکی، پشتیبانی AOG ، خدمات فرودگاهی)، تأکید کرد که بسیاری از فرودگاه‌ها و خطوط هوایی هنوز برای بازگشت افزایش مسافر آماده نشده اند.

مشکل این است که بسیاری از این فرودگاه‌ها و خطوط هوایی ممکن است با کمبود عرضه مواجه شوند این در حالی است که به تأمین تجهیزات حفاظت شخصی نیاز دارند که امری هزینه بر است.  بدون وجود این مؤلفه های مهم بعید است که آنها بتوانند اعتماد مشتری را بازیابی کنند.

بدون تردید برخی خطوط هوایی قادر خواهند بود، این مراحل را عملی کنند زیرا بیشتر از سایر خطوط اجرایی هستند اما قطعا شرایط برای همه شرکت‌های هواپیمایی یکسان نخواهد بود.