شناسهٔ خبر: 81533 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

استاندار تهران در گفتگو با خبرنگاران مطرح کرد

حمل و نقل ریلی غرب استان تهران توسعه می‌یابد/جذب سرمایه‌گذار برای توسعه حمل و نقل ریلی غرب استان/ضرب الاجل یک هفته‌ای برای ارزیابی فاز یک مطالعات توسعه حمل و نقل ریلی غرب تهران

برسی آخرین وضعیت  طرح های حمل و نقل ریلی استان تهران استاندار تهران ضمن تاکید بر توسعه حمل و نقل ریلی غرب استان تهران از ضرب الاجل یک هفته ای برای ارزیابی فاز یک مطالعات آن در شورای ترافیک استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران امروز ۸ خردادماه در حاشیه بررسی آخرین وضعیت طرح های حمل و نقل ریلی استان تهران در محل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: نشست امروز با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایرانی، فرصت مناسبی بود که به اتفاق فرمانداران شرق و غرب استان برای توسعه حمل و نقل ریلی استان تهران، گفتگو کنیم.

استاندار تهران ادامه داد:  با توجه به اهمیت حمل و نقل ریلی در حمل بار و مسافر و ارزش افزوده ای که حمل و نقل ریلی در کاهش آلودگی، کاهش تصادفات جاده ای و همچنین صرفه جویی وقت دارد، جلسه برگزار شد و راجع به توسعه حمل و نقل ریلی استان تهران گفتگو شد.  مقرر شد در محور تهران-گرمسار که شامل شهرستان های ری، ورامین، قرچک، پیشوا نسبت به افزایش خطوط اقدام شود.

محسنی بندپی افزود:  مسائل و مشکلاتی را در احداث زیرگذر و روگذر محور تهران-گرمسار با معارضان داریم که مقرر شد تا اعمال قوانین بستر برای پیمانکاران راه آهن و رفع مشکلات توسط شهرداران انجام شود.  

وی با اشاره به اینکه بستر برای پیمانکاران راه آهن برای انجام کار در محور تهران-گرمسار فراهم می شود، گفت: مقرر است تا  شهرداران با شرکت راه آهن و پیمانکاران همکاری لازم را داشته باشند. همچنین، مقرر شد تا نقشه هایی که توسط کارشناسان و مشاوران راه آهن طراحی شده بود به سرعت اجرایی شود. بدین معنا، تعیین شد تا یکشنبه هفته آینده کارشناسان تام الاختیار راه آهن و استانداری نسبت به فراهم کردن بستر اجرای کار اقدام کنند.

استاندار تهران در خصوص حمل و نقل ریلی غرب استان و توسعه آن اعلام کرد: هم اکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان تهران سکونت دارند. همچنین، بر اساس آماری که حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرده است روزانه در غرب تهران ۶۴۰ هزار رفت و آمد خودرویی انجام می شود. برای توسعه حمل و نقل ریلی غرب استان تهران، نقشه ها و مطالعات فاز یک انجام شده و قرار شد به استانداری ارایه شود تا با همکاری مجموعه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام شود.

وی تصریح کرد: دولت از روش های جذب سرمایه گذار برای توسعه حمل و نقل ریلی غرب استان تهران استفاده می کند. بنابراین مقرر شد تا هرچه سریعتر با ارزیابی فاز یک مطالعات و طرح آن در شورای ترافیک استان و تصویب آن، زمینه جذب سرمایه گذار فراهم شود.