شناسهٔ خبر: 8154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم آزادراه حرم تا حرم :

قرارگاه خاتم الانبیاء قوی‌ترین بازوی اجرایی دولت است / ساخت آزادراه‌ها باعث صرفه‌جویی سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان انرژی می‌شود

عبدالله عبدالهی توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای و بهسازی جاده ها از اولویت های دولت یازدهم است.به ویژه اجرای طرح‌های آزادراهی که علاوه بر تامین ایمنی تردد زائران، صرفه جویی قابل توجهی نیز درپی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اعلام این خبر در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم آزادراه حرم تا حرم شامل ۲۲۳ کیلومتر جاده نیشابور - سبزوار - مشهد افزود: آزاد راه حرم تا حرم از پروژه های مهم کشور است که علاوه بر تسهیل تردد زائران حرم حضرت امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) سایر پروژه های آزادراهی را بیمه می کند.

سردار عبدالله عبداللهی در ادامه با پرداختن به این موضوع که مشارکت دولت در تامین اعتبارات آزادراه‌ها ۳۰ درصد است افزود : قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان قوی ترین بازوی اجرایی دولت به شمار می رود که در همه حوزه های عمرانی، صنعتی، نفت و گاز و پروژه هایی که اجرای آن برای دولت اولویت دارد مشارکت کرده است.در مجموع می توان گفت ساخت آزادراه در کشور باعث صرفه جویی سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان در مصرف سوخت می شود.

وی گفت: دو هزار و ۹۷۳ کیلومتر آزادراه در کشور در دست اجرا و مطالعه است که سهم مشارکت این قرارگاه در این پروژه ها به عنوان پیمانکار بسیار است. درحال حاضر نیز  یکهزار و ۳۵۰ کیلومتر آزادراه ازمجموع  طرح های آزادراهی کشوراز سوی این قرارگاه در حال ساخت است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در ادامه افزود: قطعه اول آزاد راه حرم تا حرم (قم – گرمسار) به طول ۱۵۲ کیلومتر با هزار ابنیه از پروژه‌های این قرارگاه بود که سال گذشته  به بهره برداری رسید  و توانست  حجم قابل توجهی از ترافیک جاده قبلی را کاهش داد. در شرایط عادی روزانه هشت هزار دستگاه خودرو در آزادراه قم – گرمسار تردد می کند که در زمان اوج ترافیک تا ۱۷ هزار دستگاه نیز افزایش می یابد و در صورت رفع همه گلوگاه های این راه ۳۰ درصد به این ترافیک در محور مزبور اضافه می شود.

فرمانده  این قرارگاه در پایان با اشاره به پروژه های در دست اجرای این قرارگاه گفت: سالانه ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از مرزهای کشور خارج می شود که ۷۰ درصد جمع آوری این آب ها از سوی  این قرارگاه در حال انجام است تا زمینه آبیاری و کشت ۶۰۰ هزار مترمربع زمین فراهم شود.تکمیل برخی از فازهای میدان گازی پارس جنوبی نیز از دیگر پروژه های در دست اجرای این قرارگاه است که هم اکنون افتتاح شده و حجم بسیاری گاز به شبکه تزریق شده است.

ساخت آزادراه اراک – خرم آباد که تکمیل کننده کریدور جنوب به مرکز و مرکز به شرق کشور است، آزادراه کمربندی جنوب تهران، بخشی از آزادراه مراغه – هشترود، ۶۵۰ کیلومتر خط ریلی چابهار – زاهدان و ساخت خطوط دوم و سوم قطار شهری مشهد از دیگر پروژه هایی است که ازسوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در دست ساخت است.

آزادراه حرم تا حرم ۴۹۳ کیلومتر طول دارد که شامل سه قطعه ۱۵۲ کیلومتری در مسیر قم – گرمسار، ۱۲۰ کیلومتری در مسیر گرمسار- سمنان و ۲۲۳ کیلومتری در مسیر سبزوار- نیشابور - مشهد است که از این تعداد قطعه اول به بهره برداری رسیده، قطعه دوم در دست مطالعه است و ساخت قطعه سوم دیروز  با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد

نظر شما