شناسهٔ خبر: 81572 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان بلوچستان خبر داد

آغاز طرح ساماندهی محله چادران کنارک/ ۲۶۰ واحد مسکونی تا پایان سال ساخته می‌شود

محله چادران کنارک مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان بلوچستان از آغاز طرح ساماندهی محله چادران کنارک خبر داد و گفت: بر اساس این طرح ۲۶۰ واحد مسکونی تا پایان سال ساخته خواهد شد.

حمزه امیریان، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ساماندهی مناطق کمتر توسعه‌یافته و مناطق حاشیه‌نشین جنوب استان از برنامه‌ها و سیاست‌های کلی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تفاهم با اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اجرای طرح ساماندهی محله چادران کنارک با حضور استاندار و مسئولین محلی آغاز شد.

او رویکرد این طرح را توانمندسازی و رونق بوم‌گردی منطقه دانست و افزود: در حال حاضر در محله چادران ۲۶۰ خانوار در زمینی به مساحت بالغ بر هفت هکتار ساکن هستند؛ بر اساس طرح ساماندهی، ۲۰هکتار زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان در نظر گرفته شده است، که از این مقدار، ۵/۵ هکتار دارای کاربری مسکونی و ۱۴/۵ هکتار نیز دارای کاربری پشتیبانی و سایر خدمات خواهد بود.

 

همچنین بخوانید: 

 

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته علی‌رغم تعریف طرح‌های مختلف، عملا اتفاقی در این حوزه صورت نگرفته بود، عنوان کرد: در ماه‌های اخیر با پیگیری وزارت راه و شهرسازی، طرحی برای ساماندهی این منطقه با هدف توانمندسازی و بوم‌گردی تهیه شده است.

 او این طرح را اقدامی مشارکتی بین ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌های استان خواند و تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان به این منظور طرح ویژه‌ای تهیه و مصوبات کمیسیون ماده پنج را نیز اخذ کرده است. بر اساس این طرح هر واحد شامل ۷۰ متر در طبقه همکف و ۵۰ متر نیز در طبقه بالا است که با قیمت منطقه‌ای و در قالب مسکن محرومین ساخته خواهد شد.

امیریان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبلغ ۲۵ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض از محل اعتبارات بازسازی و ۴۵ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره ۴ درصد برای ساخت این واحدها در نظر گرفته و هزینه‌های مربوط به تاسیسات زیربنایی نیز از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی دیده شده است.

او با اشاره به اینکه شناسایی افراد انجام شده و تشکیل پرونده و معرفی به بانک در حال انجام است، گفت: برنامه‌ریزی ما این است که تاسیسات زیربنایی را از محل اعتبارات سال گذشته بازآفرینی فراهم کنیم و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار، ساخت واحدها را انجام خواهد داد.