شناسهٔ خبر: 81617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی لرستان خبر داد

تکمیل ثبت نام مسکن ملی از ۱۳ خرداد

مسکن.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: تکمیل ثبت نام طرح مسکن ملی ۱۳ خرداد همزمان با سراسر کشور برای متقاضیان این استان نیز آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا پیامنی افزود: علاوه بر متقاضیان ثبت نام شده در مرحله دوم، افرادی که به دلیل شرایط فاصله گذاری اجتماعی ناشی از شیوع کرونا، در فاز دوم فقط کدملی خود را به سامانه پیامکی ارسال نموده اند می توانند از ۱۳ خرداد برای بارگذاری مدارک نهایی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: مهلت تکمیل نام نویسی تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و متقاضیان می توانند از این تاریخ  به سایت اقدام ملی مسکن به نشانی https://tem.mrud.ir مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: ‌زمان بندی ویراش اطلاعات ثبت نامی متقاضیان مرحله اول و دوم، زمان بندی ثبت اعتراض به نتیجه پالایش متقاضیان مرحله اول و همچنین زمان بندی بارگذاری مدارک توسط متقاضین تایید شده در مرحله دوم، اعلام خواهد شد.

معاون راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: سهم این استان از طرح مسکن ملی ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد می باشد که تاکنون زمین مورد نیاز برای ۶ هزار و ۴۰۰ واحد تامین شده که در ۲ مرحله ثبت نام این طرح بیش از ۱۹ هزار نفر شهروند لرستانی متقاضی دریافت مسکن ملی شده اند و راستی آزمایی و پالایش اطلاعات آنان در حال انجام است.

پیامنی با بیان اینکه طرح ملی مسکن با هدف خانه دار شدن دهک های چهار تا هفت جامعه اجرایی می شود ادامه داد: چهار شرط این طرح شامل افراد متاهل سرپرست خانوار، فاقد مسکن، پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مسکن از سال ۸۴ و  فرم (ج) سبز ( عدم دریافت زمین یا وام یا تسهیلات یارانه ای  مربوط به مسکن از دولت) می شود.

وی گفت: علاوه بر شناسایی زمین ۶ هزار و ۴۰۰ واحد، مابقی زمین ها از اراضی دولتی و مازاد سایر دستگاهها در حال شناسایی است و وزارتخانه های تعاون، کار ورفاه اجتماعی و آموزش و پرورش نیز که در این طرح تفاهم نامه دارند بخشی از زمین های مورد نیاز را تامین خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اکنون کشف قیمت نهایی این واحدها در دست اقدام است تا با تصویب یک نرخ ثابت فراخوان مشارکت برای انبوه سازان اعلام شود.

معاون راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه ۲ نوع زمین برای این طرح تامین می شود اظهار داشت: گروه اول زمین های ارزان قیمت با اجاره ۹۹ ساله بلند مدت و گروه دوم نیز  فروش اقساطی پنج ساله زمین با ۲ سال اول تنفس به متقاضیان واگذار می شود.

پیامنی اطلاعات مسکن خانوارهای استان را بر مبنای سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ دانست و ادامه داد: مقرر شده اقدام ملی مسکن طی ۲۴ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی تکمیل شود که این مهم مشروط به انجام تعهد دوطرف یعنی سازنده و مردم  است که باید بجز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی مابقی قیمت ساخت را به موقع واریز کنند تا منابع ریالی طرح  تامین شود.