شناسهٔ خبر: 81632 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار در کشور صورت گرفت

حمل مصالح مورد نیاز راه‌آهن رشت- انزلی با قطار

حمل بار با ریل مدیرکل ساخت وتوسعه راه آهن منطقه دو خبر داد: برای اولین بار در کشور و با هدف حفظ منابع طبیعی استان گیلان مصالح مورد نیاز ساخت راه‌آهن رشت- انزلی با استفاده از واگن‌های قطار از استان قزوین به رشت حمل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر مردی ضمن بیان این خبر گفت: صبح امروز برای اولین بار در کشور مصالح مورد نیاز احداث راه‌آهن رشت- انزلی از استان قزوین به وسیله واگن‌های قطار به استان گیلان ارسال شد.

وی افزود: با توجه به مصالح مورد نیاز برای احداث راه‌آهن رشت- انزلی و با در نظر گرفتن کمبود مصالح در استان گیلان مقرر شد مصالح مورد نیاز از استان قزوین با استفاده از راه‌آهن قزوین- رشت حمل شود.

مدیرکل ساخت وتوسعه راه آهن منطقه دو حجم مصالح مورد نیاز در این پروژه را ۳.۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت:‌ با توجه به حجم مصالح مورد نیاز در این پروژه این اقدام علاوه بر حفظ منابع طبیعی استان گیلان موجب رفع گلوگاه اجرایی در راه‌آهن رشت- انزلی شد.

به گزارش شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مردی در خصوص نحوه حمل مصالح توضیح داد و بیان کرد: مصالح مورد نیاز با استفاده از ۱۰ واگن باری از امروز آغاز شد و در هر سرویس حدود ۴۰۰ متر مکعب مصالح حمل می‌شود. مقرر است این میزان طی روزهای آتی به ۲ برابر افزایش یابد.

مدیرکل ساخت وتوسعه راه آهن منطقه دو تاکید کرد: این اقدام با همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تصویب مصوبه کاهش هزینه های حمل صورت گرفته است و تمهیدات لازم در ایستگاه رشت به منظور تخلیه بار از سوی پیمانکار صورت گرفته است.