شناسهٔ خبر: 81674 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

ارسال سومین مرحله کمک‌های مومنانه به ارزش ۲ میلیارد ریال/ کمک‌های وزارت راه و شهرسازی بالغ بر ۳ میلیارد ریال شد

مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در راستای کمک به نیازمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی گفت: سومین محموله کمک‌های مومنانه ستاد وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه به ارزش ۲ میلیارد ریال برای توزیع در مناطق محروم تحویل قرارگاه سازندگی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین مرحله رزمایش "کمک مومنانه" در راستای کمک به نیازمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور توسط مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام گرفت.

در این مراسم که امروز دوشنبه ۱۲ خرداد با حضور علیرضا افشاری، فرمانده مرکز مقاومت بسیج،  سیدعیسی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و جمعی از کارکنان واحد بسیج وزارت راه و شهرسازی انجام گرفت، نزدیک به ۶۰۰ بسته شامل ارزاق عمومی آماده تحویل به نیازمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور شد.  

علیرضا افشاری، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان که باید دراین شرایط کمک مومنانه انجام بگیرد، اظهار داشت: بعد از اعلام مقام معظم رهبری درخصوص انجام کمک‌های مومنانه، سپاه و بسیج این رزمایش را آغاز و در ۳ مرحله آن را اجرا کرد.

وی ضمن تشکر از همه کارکنان وزارت راه و شهرسازی در مجموعه ستاد و سازمان‌های تابعه افزود: در مرحله نخست، بسیج وزارت راه و شهرسازی با حضور در این رزمایش توانست ۱۰۰ بسته ارزاق عمومی را تهیه و در مناطق محروم توزیع کند. همچنین ۲۰۰ بسته گوشت به همراه ۲۰ میلیون کارت اعتباری رفاه و میوه و صیفی‌جات نیز در این مرحله از رزمایش توزیع شد.

وی ادامه داد:‌ در مرحله دوم که ذبح گوسفند بود با تفاهمنامه‌ای که با مسجد جمکران انجام شد، قرار بر آن شد که ۱۱۸۶ راس گوسفند ضبح شود. سهم وزارتخانه ۲۵ گوسفند بود که با همکاری همه همکاران در ستاد وزارتخانه و سازمان‌های تابعه این اتفاق افتاد و توانستیم سهم خودمان را در مرحله دوم این رزمایش ایفا کنیم. گوشت این گوسفندها بعد از ضبح در اختیار بیماران و محرومان قرار گرفت.

ببینید|مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در راستای کمک به نیازمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور

افشاری تصریح کرد: در مرحله سوم گام بزرگتری برداشته شد و در این مرحله ۶۵۰ بسته محموله ارزاق عمومی تهیه و در اختیار گروه های جهادی قرارگاه سازندگی قرار گرفت تا در مناطق محروم توزیع شود. خوشبختانه با حمایت معاونت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و همچنین مدیران دیگر سازمان‌ها این کمک‌ها به میزان ۲ میلیارد ریال جمع‌آوری و با تهیه ارزاق در نهایت امروز برای رسیدن به دست هموطنان‌مان در مناطق محروم در اختیار قرارگاه سازندگی قرار گرفت. با ارسال این سه محموله در رزمایش مومنانه کمک مجموعه وزارت راه و شهرسازی مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد ریال بود که در بین محرومان و مومنان توزیع شد.

فرمانده بسیج ستاد وزارت راه و شهرسازی در ادامه گفت: در شرایط سخت اقتصادی و همزمان با شرایط سختی که کرونا بر مردم کشورمان تحمیل کرد، خیلی از مردم در درآمدهای جاری خودشان به مشکل برخوردند. با این حال در این شرایط سخت شاهد بودیم که مردم به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته و با اینکه خودشان در سختی بودند اما از این کمک و انفاق دریغ نکردند.