شناسهٔ خبر: 81723 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

مروری بر احداث بیمارستان‌ها توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی/نقش‌آفرینی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی ودولتی در کاهش مخاطرات

سازمان مجری ساختمانها و تاسيسات دولتی و عمومی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، احداث بخشی از بیمارستان‌ها را در سراسر کشور برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی اقدام به ساخت بیمارستان‌ها می‌کند. سازمان مجری احداث بیمارستان‌ها را برعهده دارد و بعد از تکمیل بیمارستان‌ها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل می‌شود و نگهداری و تعمیرات پس از آن را نیز وزارت بهداشت انجام می‌دهد.

در سال‌های گذشته بیمارستان‌های متعددی توسط سازمان مجری احداث شد که نقش موثری در کاهش فضای التهابی جامعه در مواقع بحران ایفا کردند. در زلزله سال‌های گذشته در کرمانشاه و سایر مناطق کشور، نقش بیمارستان‌ها در درمان افراد مجروح و آسیب‌دیده پررنگ بود و همچنین در بحران‌هایی همچون سیل و این اواخر بحران کرونا که موجب نگرانی بیشماری از افراد جامعه شد، شاهد بودیم که بیمارستان‌های احداث شده نقشی حیاتی در بحران‌ها ایفا کردند.

در  این گزارش به مشخصات برخی از بیمارستان‌های تحویلی و آماده تحویل توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی پرداخته می‌شود.

بیمارستان ۹۸ تختخوابی پاوه در  استان کرمانشاه توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در شهرستان پاوه استان کرمانشاه  احداث شده و در سمت شمال‌غربی این استان واقع شده است. بیمارستان پاوه در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۹۸۸ مترمربع زمین قرار دارد که مساحت ساختمان اصلی این بیمارستان ۷ هزار و ۷۵۶ مترمربع و مساحت ساختمان‌های جنبی آن نیز ۷۷۶ مترمربع است. این بیمارستان شامل بخش‌های اورژانس، بستری، ICU-CCU، کودکان، جراحی، زنان و زایمان، آزمایشگاه، رادیولوژی و بخش مدیریت و اداری است.

بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی بروجن در استان چهارمحال و بختیاری در زمینی به مساحت ۳۹ هزار و ۴۰۷ مترمربع احداث شده است که مساحت ساختمان اصلی آن ۱۵ هزار و ۸۴۵ مترمربع و مساحت ساختمان های جنبی آن نیز ۶۸۳ مترمربع است. این بیمارستان شامل بخش‌های اورژانس، درمانگاه، بستری‌ها، کودکان، زنان و زایمان، ICU-CCU-PCCU-NICU، جراحی و اتاق‌های عمل، آزمایشگاه، پلی‌تکنیک تخصصی (داخلی، داخلی قلب، جراحی عمومی، ارتوپدی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، داندانپزشکی) است.

بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی اردبیل در زمینی به مساحت ۳۱ هزار و ۷۴۵ مترمربع احداث شده است که مساحت ساختمان اصلی آن ۱۱ هزار و ۹۵۴ مترمربع و مساحت ساختمان‌های جنبی آن نیز ۳ هزار و ۷۱۰ مترمربع است. این بیمارستان شامل بخش‌های اورِژانس، درمانگاه، جراحی و نوزادان، بستری، زنان و زایمان، ICU-CCU-NICU-PCCU-LDR، جراحی عمومی، جراحی و اتاق‌های عمل، آزمایشگاه، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی است.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بهشهر در استان مازندران، این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۶ هزار و ۹۰۰ مترمربع احداث شده است. مساحت ساختمان اصلی این بیمارستان ۱۴ هزار و ۲۶۲ مترمربع و مساحت ساختمان‌های جنبی ۷۵۰ مترمربع است. این بیمارستان شامل بخش‌های اورژانس، درمانگاه، بستری، کودکان، زنان و زایمان، ICU-CCU-NICU- PCCU، جراحی و اتاق عمل‌ها، آزمایشگاه، داخلی، جراحی عمومی، رادیولوژی، ریکاوری و مراقبت‌های ویژه است.

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی ، پیش‌تر  بل اعلام این مطلب که تا پایان سال مالی ۹۹، هشت بیمارستان توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی احداث خواهد شد، گفت: سازمان مجری در دولت تدبیر و امید با احتساب هشت بیمارستان در حال احداث، در مجموع ۷۴ بیمارستان احداث کرد. (جزییات بیشتر را اینجا بخوانید)