شناسهٔ خبر: 81746 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هيات‌مديره شركت بازآفرينی شهری ايران:

پيشگيری و درمان، سياست‌های كليدی بازآفرينی شهری/ شاخص‌های زيست‌پذيری در بافت‌‌های ناکارآمد شهری ارتقاء می‌یابد

سید مسلم سید الحسینی عضو هيات‌مديره شركت بازآفرينی شهری ايران،  پيشگيری و درمان را سياست كليدی در بازآفرينی شهری خواند و گفت: به دنبال خلق حداكثری ارزش در بافت‌های ناكارآمد شهری هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمسلم سیدالحسینی، عضو هیات‌مديره شرکت بازآفرينی شهری ايران در نشست ظرفیت‌سنجی تسهیلات نوسازی واحدهای مسكونی در بافت‌های ناکارآمد شهری که در اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد به تشريح برنامه ملی بازآفرينی شهری پايدار در کشور پرداخت و رويكرد اصلی این برنامه را ايجاد همگرايی بین دستگاه‌های دولتی، عمومی(ملی، محلی)، خصوصی و مردم خواند.

او با بیان اينكه در تدوين و اجرای برنامه ملی بازآفرينی شهری پايدار، ارتقاء شاخص‌های زيست‌پذيری در بافت‌های ناکارآمد شهری مدنظر است، افزود: با برنامه‌ريزی و سیاستگذاری يكپارچه و همسوسازی اقدامات، به‌دنبال خلق حداکثری ارزش در محدوده و محلات هدف بازآفرينی شهري هستیم.

سيدالحسينی افزود: همكاری و بهره‌برداری متقابل به‌منظور استفاده از ظرفيت‌ها، توانمندی‌های اجرايی، منابع و امكانات و تسهيل در مديريت توسعه برای بافت‌های هدف بازآفرينی شهری به‌عنوان ماموريت اصلي در راستاي اقدامات مشترک به شمار می‌آيد.

او برنامه اقدام مشترک در حوزه بازآفرينی شهری را در دو حوزه کلان پیشگیری و پیش‌نگری و  درمان تقسیم کرد و با اشاره به اینکه در گذشته موضوع پیشگیری و پیش‌نگری از اهمیت بالایی برخوردار نبود، عنوان کرد: در حال حاضر سیاست کلیدی بازآفرينی شهری، پیشگیری به‌همراه انجام اقدامات مكمل در حوزه درمان است.

عضو هیات‌مديره شرکت بازآفرينی شهری ايران همچنین به سیاست مهم دولت در طرح اقدام ملی تولید مسكن در کشور اشاره کرد و گفت: در راستای طرح اقدام ملی تولید مسكن، ساخت ۱۴۵ ھزار واحد دربافت‌های ناکارآمد شهری در دستور کار شرکت بازآفرينی شهری ايران قرار دارد که ۱۰۰ هزار واحد از این تعداد با حمايت تسهیلات و بسته‌های تشويقی و ۴۵ هزار واحد دیگر در اراضی و املاک شرکت بازآفرينی شهری ايران ساخته می‌شود.

اين مقام مسئول در شرکت بازآفرينی شهری ايران، تصريح کرد: تحقق اين امر مستلزم کاهش هزينه‌های ساخت مسكن از طريق واگذاری زمین‌های دولتی با نرخ مناسب، تدوين بسته‌های حمايتی و تشويقی، ارائه تسهیلات تخفیفی در زمینه‌های بخشودگی بخشی از هزينه‌های شهرداری، خدمات نظام مهندسی و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق و گاز است.

سیدالحسینی، توجه به اطلاع‌رسانی در حوزه بازآفرينی شهری را مهم خواند و گفت: ضرورت دارد نسبت‌‌به اطلاع‌رسانی و ايجاد بسترهای مناسب برای ورود بخش خصوصی، سرمايه‌گذاران و فعالان بخش مسكن جهت مشارکت در طرح اقدام ملی تولید مسكن فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گیرد تا در سال جهش تولید شاهد ارتقای تولید در بخش مسكن باشیم.