شناسهٔ خبر: 81764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف بیش از ۲۴ هزار مترمربع اراضی ملی در استان اصفهان

رفع تصرف ،یگان حفاظت ، اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۲۴ هزار و ۲۸۵ مترمربع اراضی ملی استان در سال جاری، با هدف حفظ حقوق بیت‌المال از دست متصرفان خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان در گفت‌و گو با کارشناس خبر اظهار داشت: با هوشیاری عوامل یگان حفاظت از اراضی این اداره کل از ابتدای سال جاری تعداد ۳۳ مورد رفع تصرف فوری از اراضی ملی انجام شده و در مجموعِ عملیات صورت گرفته، اراضی با ارزش بیش از ۳۱ میلیارد ریال، در گستره استان اصفهان رفع تصرف شده و به اراضی ملی و بیت المال بازگشت داده شده است.   

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان علاوه بر مرکز استان، ۲۲ شهرستان دارای اراضی قابل حفاظت را شامل می شود، گفت: با همت و تلاش معاونت املاک و حقوقی و یگان حفاظت از اراضی اداره کل، این استان در اجرای احکام از خوروبیابانک تا فریدونشهر و از آران و بیدگل تا سمیرم عملکرد خوبی داشته است. و در این راستا امسال تا کنون تعداد ۸ فقره اجرای حکم قضایی جهت اراضی به وسعت ۳۴ هزار و ۵۴۹ مترمربع و به ارزش ریالی بیش از ۴۴۷ میلیارد ریال در سطح استان انجام شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: شغل حفاظت از جمله مشاغل حساس است، که کارکنان آن باید به بهترین نحو آموزش‌های لازم را دیده تا بتوانند در برخورد با جرائم معترضین و متصرفین از اراضی دولتی موفق عمل کنند.  

وی به جدیدترین شیوه‌های حفاظتی اشاره کرد و افزود: آشنایی کارکنان بخش حفاظت از اراضی با جدیدترین شیوه‌های حفاظتی، مراقبتی و استانداردهای علمی امری لازم و ضروری است. که در راستای تحقق این هدف و طی هماهنگی‌های بعمل آمده عوامل یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل به میزان ۶۰ نفر ساعت آموزش دیدند و در ۱۰ دوره آموزشی شرکت کردند.  

قاری‌قرآن در پایان گفت: عوامل یگان حفاظت از اراضی استان براساس برنامه پیش‌بینی شده عمل می کنند و در جهت حفاظت از بیت‌المال و جلوگیری از تصرف اراضی ملی بصورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل نیز به حراست و صیانت از اراضی و منابع‌ملی می‌پردازند.