شناسهٔ خبر: 81785 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران خبر داد

افزایش ۹۰ درصدی پروازها در فرودگاه ساری/افزایش پروازها در نوشهر و رامسر نسبت به قبل از کرونا

سعداله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از افزایش پروازهای فرودگاه‌های این استان خبر داد.

سعد اله وطنخواه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازگشت مجدد پروازها به روال عادی گفت: پروازها در فرودگاه مازندران تا ۹۰  نسبت به فروردین و اردیبهشت افزایش یافته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در این باره توضیح داد: برای مثال در مسیر بندرعباس ۲ پرواز داشتیم که اکنون یک پرواز برقرار شده، در مسیر کیش  ۴پرواز داشتیم و اکنون ۲ پرواز برقرار است و تقریبا می‌توان گفت پروازها در حال بازگشت به روال عادی است.

او با اشاره به این که میزان پروازها در فرودگاه نوشهر نیز تا ۷۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: تعداد پروازها در فرودگاه نوشهر نسبت به قبل از شیوع کرونا افزایش یافته است، قبل از شیوع کرونا هر هفته ۵ پرواز به تهران داشتیم اکنون این تعداد به ۷ پرواز رسیده است و ۳ پرواز نیز به مشهد داریم.

وطنخواه درخصوص فرودگاه رامسر نیز گفت: اکنون هر روز یک پرواز از فرودگاه رامسر به تهران انجام می شود و از فردا نیز دو پرواز فوق العاده به پایتخت اضافه می شود و تعداد پروازها در مسیر تهران به ۹ پرواز می رسد. علاوه بر این دو پرواز هم به اصفهان داریم و دو پرواز هم به مشهد برقرار شده است و می توان گفت در فرودگاه رامسر نسبت به گذشته ۵۰ درصد افزایش پرواز داشته ایم.

او با اشاره به این که در تابستان تقاضای پرواز به شهرهای شمالی افزایش می یابد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی آمادگی برای افزایش پروازدارند به خصوص در فرودگاه رامسر اما باید دید که شرایط به چه سمتی می رود، چنانچه شرایط به سمت کاهش شیوع بیماری برود برای توسعه پروازها اقدام خواهیم کرد.

او ادامه داد: در رامسر پیش بینی برای دو مقصد پروازی جدید به اهواز و شیراز را داریم اما در نوشهر با توجه به این که باند پرواز این فرودگاه ظرفیت پذیریش هواپیماهای فوکر ۱۰۰ و ای تی آر را دارد، ممکن است پروازها در مسیر تهران افزایش یابد.

او افزود: در فرودگاه ساری نیز در نظر داریم در مسیر مشهد تعداد پروازها را افزایش دهیم.