شناسهٔ خبر: 81896 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد

امکان توسعه مبادلات تا ۵ میلیارد تومان با کشور ترکمنستان/ توانایی صادارت ماسک به ترکمنستان

آیین رسمی بهره‌برداری از پل مرزی جدید مرزی اتومبیل رو آیین گشایش رسمی و آغاز بهره‌برداری از پل مرزی جدید سرخس-سرخس استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح پل مرزی اتومبیل‌رو سرخس-سرخس بین ایران و ترکمنستان از امکان افزایش مبادلات تجاری تا ۵ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علیرضا رزمحسینی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این استان با ۷ میلیون نفر جمعیت از استان‌های مهم ایران به شمار می‌رود، گفت: خراسان رضوی سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر است و ظرفیت‌های اقتصادی بسیار خوبی در زمینه کشاورزی و صنعتی دارد.

او اظهار کرد: در سال‌های گذشته میزان واردات و صادارت بازرگانی با همسایه‌های  شمالی و شرقی استان خراسان رضوی به حدود ۲ میلیارد دلار رسیده است.

رزم حسینی اضافه کرد: چنانچه همکاری بین کشورهای شمالی و شرقی این استان از جمله ترکمنستان افزایش یابد، امکان توسعه مبادلات تا ۵ میلیارد دلار وجود دارد.اخیرا نیز با مصوبه مجلس قرار است منطقه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود که اتفاق بسیار خوبی است و با توجه به همجواری با ترکمنستان فرصت بسیار خوبی را فراهم می کند تا بتوانیم امکان توسعه مبادلات را داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی درباره مدیریت مقابله با کرونا نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا استان خراسان رضوی تدابیر لازم را اجرایی کرد و موفق شدیم طی سه ماه ابتدایی سال جاری این بیماری را کنترل کنیم. در سفرهای هوایی، خطوط ریلی و سایر موارد محدودیت شدید اعمال کردیم . در مجموع استان خراسان رضوی نسبت به دیگر شهرهای کشور از شرایط بهتری برخودار است.

او افزود: اکنون انواع ماسک و مواد ضدعفونی کننده را صادر می کنیم و آمادگی این را داریم که این  اقلام را به ترکمنستان نیز صادر کنیم ، همچنین آمادگی داریم که یک تیم پزشکی به منظور تبادل تجربیات به ترکمنستان اعزام کنیم.

 او تاکید کرد: در شرایط کرونا قطعا کنترل‌های ویژه ای را انجام خواهیم داد و می توانیم همکاری مشترک با ترکمنستان داشته باشیم .