شناسهٔ خبر: 81903 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن

تاکید بر تحول‌گرایی و هوشمندسازی در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن/رفع ۲۳ مورد تعرض به اراضی ملی طی امسال

جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت شمال استان کرمان بر اهمیت تحول‌گرایی و هوشمندسازی در یگان‌های حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در بحث تحول‌گرایی در اداره و مدیریت بخش‌های مختلف کشور، گفت: رویه فرماندهان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همواره در همین مسیر بوده و امیدواریم ازین پس نیز با بهره‌گیری از فرماندهان جوان در یگان حفاظت بتوانیم بیش از پیش موضوع تحول‌گرایی، شاهد هوشمندسازی و چابک‌سازی این مجموعه باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه یگان حفاظت استان کرمان یکی از یگان‌های شاخص در کشور است افزود: تا پایان سال ۹۸ از مجموع ۵۵ مورد تعرضی که به اراضی دولتی در استان انجام شده بود با توانمندی نیروهای یگان حفاظت همه موارد به مساحت ۶۲ هکتار رفع فوری شد و در بخش اجرای احکام نیز ۵۲ مورد حکم قطعی صادره از سوی دستگاه قضایی توسط نیروهای یگان اعمال قانون شد.

وی در خصوص عملکرد یگان حفاظت استان کرمان در سال ۹۹ نیز گفت: در سال ۹۹ مجموعا ۲۳ فقره تعرض در این استان پهناور انجام شد که هر ۲۳ مورد آن رفع فوری شده و ۴ فقره حکم قطعی به مساحت ۹ هکتار نیز در این استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه راستی‌آزمایی اراضی و گزارش‌گیری سامانه بانک زمین عملکرد یگان حفاظت استان کرمان قابل قبول و مناسب بوده از تلاش‌های سرهنگ طالبی زاده در چند سال گذشته تقدیر کرد و گفت: امیدوارم ایشان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند در سایر مراحل زندگی و خدمت به کشور سربلند و پیروز باشند.

خردمند با بیان اینکه انتظار ستاد از یگان‌های حفاظت سراسر کشور هویت بخشی به یگان حفاظت در استان‌ها، هوشمندسازی با استفاده از تبلت‌ها و انجام راستی‌آزمایی اراضی با نهایت سرعت و دقت است اضافه کرد: در استان کرمان تاکنون ۵۴۴۰ قطعه زمین دولتی از سامانه بانک زمین گزارش شده و ۸۹۰ قطعه بر روی نقشه‌ها بارگزاری شده که امیدواریم این رقم به زودی تکمیل شود.

وی از همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان و معاونت املاک و حقوقی این استان با یگان حفاظت نیز سپاسگذاری کرد و افزود: امیدوارم جناب سرهنگ رفیعی هم بتوانند در پست جدید در این استان پهناور به موفقیت دست یابند.

گفتنی است، استان کرمان با ۱۶ شهرستان و ۵۸ شهر و مجموع ۶۶۰ هزار هکتار اراضی داخل حریم و محدوده از پهناورترین استان‌های کشور در حوزه حفاظت از اراضی دولتی است.