شناسهٔ خبر: 81924 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان خبر داد

یکم تیرماه پایان محدودیت پذیرش پروازها در فرودگاه اهواز/ فعالیت ۷ اکیپ همزمان در سطوح پروازی

رزاز-مدیرکل فرودگاه های خوزستان مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از حذف محدودیت در ساعت پذیرش پروازهای فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز از یکم تیرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های خوزستان؛ سید مهدی رزاز گفت: پس از پایان مدت زمان ۴۵ روزه و انجام پروژه های در دست اقدام و تمدید آن تا یکم تیر، تمام محدودیت ها در ساعت پذیرش پروازهای فرودگاه اهواز تا پایان ماه جاری لغو می شود.

او افزود: در شرایط سخت کنونی از جمله گرمای شدید حدود ۵۰ درجه و نیز اجرای پروتکل های بهداشتی در خصوص ویروس کرونا، ۷ اکیپ به طور همزمان در سطوح پروازی این فرودگاه در جبهه های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

رزاز ادامه داد: در حال حاضر یکی از مهم ترین پروژه های در حال انجام، پروژه تعویض کابل سیستم روشنایی باند است که با توجه به فرسودگی و معیوب بودن کابل این سیستم، عملیات تعویض این کابل به طول ۵۷۰۰۰ متر از ۲۵ فروردین آغاز شد و با پیشرفتی حدود به ۹۵ درصد، در پایان ماه جاری به اتمام خواهد رسید.

او همچنین به پروژه نصب سامانه جدید کمک ناوبری باند ۳۰ نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به قدمت دستگاه فعلی کمک ناوبری(ILS) و نبود قطعات یدکی، با مشارکت استانداری خوزستان و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دستگاه جدید خریداری و بر روی باند ۳۰ جایگزین دستگاه فعلی می شود که در حال حاضر پروژه نصب این سامانه نیز در مرحله انجام عملیات Civil Work قرار دارد و عملیات بتن ریزی محل نصب آنتن های این سامانه نیز انجام شده و به زودی وارد فاز جدید نصب دیگر تجهیزات خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه شهید سپهبد سلیمانی اهواز به عملیات لاستیک زدایی سطوح پروازی اشاره کرد و افزود: عملیات لاستیک ‌زدایی با سیستم مکانیزه واترجت از جدیدترین و بروزترین فناوری موجود در کشور است که در این عملیات ۲۰ هزار متر از باند و سطوح پروازی فرودگاه اهواز لاستیک زدایی و رنگ زدایی می شود.

او ادامه داد: به منظور بالابردن ضریب ایمنی و جلوگیری از آسیب احتمالی به پروازها در زمان نشست و برخاست هواپیما، عملیات درزگیری سطح باند فرودگاه اهواز آغاز شده است.

رزاز افزود: در این عملیات ۴۰ هزارمتر از طول باند و مناطق پروازی درزگیری خواهد شد و پس از انجام این عملیات، رنگ آمیزی سطوح پروازی آغاز می شود.

او همچنین اظهار کرد: اکیپ‌های دیگری از جمله نصب چراغ‌های روشنایی باند، حفاری عرضی باند و احداث ساختمان روشنایی باند به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند و در تلاشیم تا بتوانیم به یاری خداوند در موعد مقرر پروژه‌های جاری فرودگاه را به اتمام برسانیم.