شناسهٔ خبر: 81965 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی:

قطعه‌ای ۶ کیلومتری از پروژه چهارخطه محور هراز، فردا افتتاح می‌شود

افتتاح  وبهره برداری١٠ كيلومتر از باند دوم محور هراز وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه بیست و دوم خردادماه، قطعه دیگری از پروژه چهار خطه محور هراز را افتتاح خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قطعه‌ای به طول ۶ کیلومتری از پروژه چهار خطه محور هراز، واقع در منطقه وانا(محدوده لاسم-پلور) به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال روز پنجشنبه ۲۲ خردادماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری خواهد شد.

ساخت یک رشته تونل به‌طول هزار و ۷۴۰ متر، سه دستگاه پل به‌طول ۱۵۰ متر و ۳۸۰۰ متر دیوار‌سازی از جمله عملیات انجام‌شده در طول این قطعه است.

افزایش ایمنی و رفع نقاط حادثه‌خیز، کاهش ترافیک، میزان تصادفات، زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و نیز رونق اقتصادی و گردشگری منطقه از جمله مزایای این پروژه به شمار می‌‌رود.

در ساخت این قطعه، ۹ میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری، چهار میلیون مترمکعب عملیات خاکریزی، ۴۷ میلیون کیلوگرم آرماتوربندی، یک میلیون مترمکعب بتن‌ریزی و ۴۲۵ هزار تن آسفالت به کار رفته است.

گفتنی است، پروژه چهار خطه محور هراز ۱۰۱ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۷۲ کیلومتر از آن بهره‌برداری شده و ۲۹ کیلومتر نیز در حال ساخت است.

همچنین، در این مسیر ۲۱ رشته تونل به‌‌طول ۱۹/۵ کیلومتر در نظر گرفته شده که تاکنون ۹ رشته تونل از این تعداد به طول ۸/۶ کیلومتر بهره‌برداری شده است. همچنین ۳۳ دستگاه پل به طول ۳۳/۵ کیلومتر در طول مسیر در نظر گرفته شده که ۱۵ دستگاه از آن به بهره‌برداری رسیده است.