شناسهٔ خبر: 81970 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون رئیس جمهور خبر داد؛

اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه راه‌های اردبیل

اردبیل کد 31 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به دنبال سفر استانی رئیس جمهور به استان اردبیل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه‌های این استان تامین و ابلاغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از ایستگاه اصلی راه آهن اردبیل اظهار کرد: برای حوزه راه‌های استان اردبیل ۳۰۰ میلیارد تومان منابع در سفر رئیس جمهور پیش‌بینی شده که بخش اول این منابع در روزهای آینده برای اجرا و عملیاتی شدن پروژه‌ها تزریق خواهد شد.

وی گفت : سازمان برنامه و بودجه پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد تا با تخصیص و جذب ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های استان اردبیل از محل سفر رئیس جمهور پروژه‌های در حال اجرا به سرعت تکمیل و این استان از توسعه بزرگراه‌ها بهره‌مند شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به توسعه راه‌های استان اردبیل بیان کرد: برای توسعه و گسترش شبکه راهی و محورهای مواصلاتی مناطق مختلف استان اردبیل در صورت نیاز به اعتبارات لازم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و به قولی که داده‌ایم عمل خواهیم کرد.

نوبخت افزود: پروژه راه آهن اردبیل در قطعات مختلف به سرعت و با کیفیت مطلوب در حال اجراست که این پروژه جزو کم‌نظیرترین خطوط ریلی کشور است که به رغم سختی کار با قوت به پیش می‌رود.

وی ابنیه‌ها و تاسیسات راه آهن اردبیل – میانه را خاص و دارای ویژگی‌های منحصربفرد اعلام و خاطرنشان کرد: راه آهن اردبیل – میانه دارای ۲۴ کیلومتر تونل و گالری‌های متعدد است که بلندترین و مرتفع‌ترین پل ریلی کشور نیز در این مسیر واقع شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: اجرا و تکمیل این پروژه برای دولت دوازدهم بسیار مهم و اساسی است و از سه سال پیش تمرکزمان را بر تکمیل و افتتاح این خط ریلی گذاشتیم که در این مدت با وجود سختی تامین منابع این پروژه بدون محدودیت از منابع مالی بهره‌مند بوده است.

نوبخت گفت: بنده بارها از این پروژه بازدید کرده و در مورد تکمیل و افتتاح آن تا پایان دولت دوازدهم به مردم متدین و دیندار این استان قول مساعد دادم و امروز نیز به صراحت اعلام می‌کنم که ما روی عهد و پیمان خودمان هستیم.