شناسهٔ خبر: 81985 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

چابهار الگوی بازآفرینی کشور می‌شود/ ساخت ۵۲۲۵ واحد مسکونی با مشارکت بسیج سازندگی در چابهار

مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر رفع موانع و مشکلات انجام پروژه‌های بازآفرینی در استان سیستان‌و‌بلوچستان تأکید کرد و گفت: چابهار به‌زودی الگوی بازآفرینی کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی در بخشی از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان در نشست با استاندار این استان، گفت: پروژه‌های متعددی در بافت‌های ناکارآمد شهری این استان تعریف شده است و باید موانع و مشکلات بر سر راه انجام پروژه‌های بازآفرینی در استان برداشته شود.

 او با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود بیشترین حاشیه‌نشینی کشور در شهر چابهار شناسایی شده است، این منطقه را دغدغه همه مسئولان نظام خواند و افزود: مقام معظم رهبری نیز در جلسه با سران قوا، حاشیه‌نشینی را یکی از سه اولویت اصلی کشور برشمردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حل مشکلات حاشینه‌‌‌نشینی چابهار همواره مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی بوده است، عنوان کرد: وظیفه پاک‌سازی حاشیه‌نشینی این شهر از سوی وزیر محترم راه و شهرسازی به شرکت بازآفرینی شهری ایران محول شده است.

او با اشاره به اینکه، چابهار به‌عنوان پایلوت بازآفرینی در کشور انتخاب شده است، گفت: این شهر به زودی الگوی بازآفرینی کشور شناخته خواهد شد و در آینده نزدیک ساخت پنج هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی با مشارکت سازمان بسیج سازندگی در محله مرادآباد چابهار آغاز خواهد شد.

رئیس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در رابطه با بازآفرینی شهر زابل نیز گفت: پنج محله در شهر زابل با وسعت ۵۰۰ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در دستور کار  بازآفرینی شهری قرار گرفته است؛خوشبختانه تخصیص اعتبار دو محله آن به‌طور صدرصد انجام شده و مابقی در مراحل پایانی قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست از همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص تسریع انجام پروژه‌های بازآفرینی شهر زاهدان توسط  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بازآفرینی در شهرهای هدف استان سیستان و بلوچستان با جدیت بیشتر تاکید کرد.

حل  مشکلات حاشیه‌نشینی در سیستان و بلوچستان به امنیت کشور کمک خواهد کرد

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر و نزولات آسمانی، امید به زندگی در بین ساکنان استان را افزایش داده است، گفت: با انجام پروژه‌های بازآفرینی و ارتقاء کیفیت زندگی در بین ساکنان بافت‌های ناکارآمد، امید به این مناطق باز خواهد گشت.

او با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی به خوبی با مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان آگاه هستند، تصریح کرد: حل  مشکلات حاشیه‌نشینی در سیستان و بلوچستان به امنیت کشور کمک خواهد کرد.

موهبتی افزود: تفکر جدید آقای عبوری برای ساماندهی و توانمندسازی مناطق حاشیه نشینی از  تخصیص اعتبارات مهم تر است.

جنس حاشیه‌نشینی در سیستان و بلوچستان متفاوت از دیگر مناطق است

 محمد سرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی نیز در بخشی از این نشست با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در حوزه بازآفرینی شهری در استان سیستان و بلوچستان گفت: جنس حاشیه‌نشینی و محرومیت در این استان نسبت به سایر استان های دیگر کشور  متفاوت و فقر در آن دارای فاصله بسیار زیادی است.

او حل معضل حاشیه‌نشینی در استان سیستان و بلوچستان را نیازمند عزمی ملی خواند و اظهار امیدواری کرد، حضور عبوری در استان منشاء تحولات خوبی در رابطه با ساماندهی مناطق حاشیه‌‌نشینی شود.

گفتنی است،  پیش از این نشست مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهر سازی به همراه منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان و محمد سرگزی نماینده مردم  شریف زابل در مجلس شورای اسلامی از محله های حسین آباد، اسلام آباد، هیرمند شمالی ، معصوم آباد  و منطقه پشت باسکول ( رسالت ) در حاشیه شهر زابل بازدید نمود و ضمن ملاقات و گفتگو با ساکنین این مناطق از نزدیک در جریان مشکلات آن ها قرار گرفت.