شناسهٔ خبر: 81988 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه شورای اداری استان اصفهان در شهرستان تیران و کرون/ بررسی و حل مشکلات مردم این شهرستان با نگاه مثبت و در راستای قوانین 

قاری قران،اصفهان در جلسه شورای اداری استان اصفهان که عصر امروز در شهرستان تیران و کرون تشکیل شد مسائل و مشکلات مختلف این شهرستان در حوزه وظایف دستگاههای اداری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این جلسه با محوریت حل مشکلات شهرستان تیران و کرون، به ریاست استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولین استانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.  

علیرضا قاری قرآن در این جلسه ضمن تشریح مشکلات پروژه های راه و شهرسازی این شهرستان ابراز امیدواری کرد که با حضور مدیران ارشد استانی، مشکلات مردم شهرستان تیران و کرون تا جایی که امکان دارد و ضوابط و قوانین مجاز دانسته حل شود و نتایج خوب و مطلوبی به دنبال داشته باشد.  

وی با بیان اینکه عدم شناسایی بعضی از مباحث فنی در بلندمدت مسائل و مشکلات را پیچیده می کند گفت: بهترین و صحیح ترین راه حل در این خصوص پیوستن و نزدیک شدن امورات به قوانین و مقررات با نگاه مثبت در حل مشکلات مردم است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به سیر طولانی مراحل اداری اذعان داشت: در صدد هستیم تا در تمامی شهرستان های این استان گردش کارهای اداری را کوتاهتر نموده و موانع اصلی را از سر راه برداریم.  

وی، به حجم کثیر درخواست های شهرستان ها جهت طرح در کمیسیون ماده ۵ اشاره کرد و گفت: موضوعات مرتبط با این کمیسیون بایستی به سمت و سویی سوق داده شوند که تمامی مباحث در کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی آمایش سرزمین مطرج نشود و شهرداران با طرح تفصیلی ابلاغی، موضوعات را خودشان حل و فصل نمایند. او اضافه کرد کاهش در کارگروه ها، یکی از مصداق های کوتاه کردن سیر مراحل اداری است.  

قاری قرآن، خطاب به شهرداران عنوان کرد: بازنگری در طرح تفصیلی بایستی در بازه قانونی، خاص و مشخص صورت گیرد و قبل از تصویب طرح و ابلاغ آن رعایت تمامی مسائل فنی و مورد نیاز در شهرها انجام  و موضوعات به صورت ریزبینانه در کمیته‌ها بررسی شود تا نیاز به بازنگری و رفع مشکلات بعدی و پیچیده نباشد.  

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما به شهرداری‌ها، نگاهِ حمایتی است  تا با امکانات و پتانسیل موجود مسائل و مشکلات شهرها حل شود. همچنین در توافقات با شهرداری ها ضوابط و قوانین اداری و ارگان‌های نظارتی بایستی در راس امور قرار گیرد.  

گفتنی است در این جلسه علیرضا قاری قرآن توضیحات کامل و فنی در خصوص رفع مشکلات پروژه های فاز اول و دوم تیران- سامان، واگذاری‌ مسکن مهر شهرستان،  قراردادهای راه روستایی، اراضی داخل و خارج از حریم، محور روستایی کهریز لطفی، مصلای شهر تیران، سهم ۱۰ درصد شهرداری‌ها و...ارائه کرد.