شناسهٔ خبر: 82021 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جزییات پس لرزه های زلزله ۵.۷ فارس اعلام شد

ثبت ۳۱ پس لرزه در پی زلزله ۵.۷ استان فارس در ۲۰ خرداد۹۹/ فعالیت تاقدیس های منطقه لرزه خیز فارس، مسبب زلزله و پس لرزه های استان

علی بیت اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از ثبت ۳۱ پس لرزه پس از زلزله با بزرگی ۵.۷ در استان فارس که روز ۲۰ خرداد ۹۹ به وقوع پیوست، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز ۲۳ خرداد ساعت ۸:۰۴ پس لرزه ای به بزرگی ۳.۸ در محمله فارس و همچنین پس لرزه ای به بزرگی ۳.۹ در ساعت ۸:۳۴ در حوالی خنج استان فارس به وقوع پیوست.

علی بیت اللهی رییس بخش زلزله راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن اعلام این مطلب که دو زلزله رخ داده، پس لرزه های زلزله ۵.۷ روز ۲۰ خرداد استان فارس هستند، گفت: در محدوده دیلم و محمله در استان فارس، چندین زلزله با بزرگی ۴ و نزدیک به ۴ در روزهای گذشته رخ داد که پس لرزه های زلزله ۵.۷ روز ۲۰ خرداد استان به شمار می روند.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد:  نزدیک ترین گسل به پس لرزه ها و زلزله ۵.۷ روز ۲۰ خرداد استان فارس، گسل زال است. اما در عین حال، یکسری طاقدیس هایی در منطقه وجود دارد که محورهای اصلی آنها دارای گسل اصلی تکنونیزه است و فعالیت آنها سبب این زمین لرزه شده است.

بیت اللهی تصریح کرد: تعداد پس لرزه های فارس، ۳۱ پس لرزه است که عمدتا پس لرزه های بزرگی محسوب می شوند و نشان می دهد که در منطقه تنش بیشتری ذخیره شده بود و با وقوع پس لرزه ها در حال تخلیه شدن است.

وی توضیح داد: بررسی های میدانی و گزارش های همکاران استانی حاکی است که در آن مناطق لرزه خیز، ساخت و سازهای روستایی مقاوم بوده و خسارات اندک است.