شناسهٔ خبر: 82070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در سفر به اردبیل:

۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اتصال شبکه ریلی به اردبیل/ جبهه‌های کاری در بخش روسازی گسترش می‌یابد

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اردببیل وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل خط‌آهن میانه-اردبیل را هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و از گسترش جبهه‌های کاری در بخش روسازی این خط ریلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان اردبیل از محل کارگاه قطعه ۲/د راه‌آهن میانه-اردبیل بازدید و در حاشیه آن با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

اسلامی با اشاره به پیشرفت مناسب این قطعه، گفت: عملیات اجرایی این پروژه در دو سال گذشته طبق برنامه‌ریزی پیش رفته است؛ به‌طوری‌که اکنون عملیات زیرسازی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ضمن اینکه معدل پیشرفت پروژه ۶۳ درصد است.

او با اشاره به تاکید رییس‌جمهور برای تکمیل هرچه سریعتر خط‌آهن میانه-اردبیل، افزود: تاکنون هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده است و هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این خط آهن است.

اسلامی عنوان کرد: با توجه به منابعی که از بودجه عمرانی دولت و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است، امیدواریم بدون وقفه بتوانیم این منابع را جذب کنیم.

او با بیان اینکه جبهه کاری این پروژه کاملاً باز شده است، عنوان کرد: اکنون سختی‌ كار برای گشودن مسیر نداریم. به همین منظور از مسوولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواسته‌ام جبهه‌های کاری عملیات روسازی را بیشتر گسترش دهند. فشار مضاعفی باید از طرفین به پروژه وارد شود تا با تلاش و همت پیمانکاران این خط‌آهن را سریعتر بهره‌برداری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی، تحقق راه‌آهن میانه-اردبیل را آرزوی دیرینه مردم اردبیل خواند و گفت: استان اردبیل نه فقط برای استفاده مسافری به قطار نیاز دارد که با توجه به اینکه جزو استان‌های بزرگ تولیدی کشور به شمار می‌رود، راه‌آهن می‌تواند سهم بزرگی در اقتصاد استان ایفا کند. به همین دلیل ما مصمم به اتمام سریع این پروژه‌ایم و امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سال آینده بتوانیم بودجه مناسبی برای این پروژه‌ در قانون پیش‌بینی کنیم.