شناسهٔ خبر: 82072 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیمانکار قطعه "۳/ب" راه‌آهن میانه-اردبیل خبر داد:

پیشرفت ۷۵ درصدی سخت‌ترین قطعه راه‌آهن میانه-اردبیل

ایستگاه راه آهن اردبیل پیمانکار قطعه "۳/ب" راه‌آهن میانه-اردبیل با اشاره به اینکه این قطعه به جرات سخت‌ترین قطعه این خط‌آهن ۱۷۰ کیلومتری است، از پیشرفت ۷۵ درصدی آن خبر داد.

محمدحسن صاحب‌زمانی، مدیرعامل شرکت کندوان‌پارس و پیمانکار دو قطعه کلیدی خط‌آهن میانه-اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: این شرکت، پیمانکار دو قطعه "۳/ب" و "۲/ج" است.

او با اشاره به اینکه قطعه "۳/ب" به‌طول ۱۳/۵ کیلومتر به جرأت سخت‌ترین قطعه خط‌آهن میانه-اردبیل به شمار می‌رود، افزود: نیمی از این مسیر یعنی ۶/۵ کیلومتر را تونل‌ها پوشش می‌دهند که گویای دشواری ساخت این قطعه است. این قطعه شامل ۲۰ تونل و ۴۰ پل است و بزرگترین تونل آن، هزار و ۲۵۰ متر طول دارد.

صاحب‌زمانی عنوان کرد: این پروژه هم‌اکنون از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی قطعه ۲/ج نیز ۵۲ درصد است، تصریح کرد: همه تونل‌های این محور سوراخ و "تاپ" و "بنچ" آن‌ها برداشته شده است. در این محور دو پل بزرگ داریم که یکی در مرحله تکمیل شمع‌ها و دیگری آماده نصب تیرها است.

این پیمانکار ریلی، مجموع اعتبار دو قطعه را ۱۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و با بیان اینکه، تکمیل این دو پروژه ۲۰ کیلومتر از این محور ریلی را کامل می‌کند، گفت: این دو قطعه به لحاظ تعداد تونل و پل‌های مورد نیاز و توپوگرافی منطقه، سخت‌ترین قطعات این محور به شمار می‌روند.

او از تکمیل این قطعات مهم خط‌آهن میانه-اردبیل تا پایان بهمن‌ماه سال جاری در صورت تامین اعتبار مورد نیاز خبر داد.

گفتنی است، خط آهن میانه-اردبیل ۱۷۰ کیلومتر طول دارد که قرار است در قالب هفت بخش تکمیل شود.