شناسهٔ خبر: 82080 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد

احداث ۲۲۹۴ واحد مسکونی اقدام ملی در استان گلستان

مسکن -گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۲ هزار و ۲۹۴ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان، با اشاره به اجرای ساخت واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان که برعهده بنیادمسکن است، گفت: براساس قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن، تأمین مسکن در چارچوب طرح اقدام ملی برای دهک‌های ۴ تا ۷ درآمدی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در این برنامه دولت تلاش می‌کند تا با اندک حمایتی، شرایط تأمین مسکن برای مردم تسهیل شود. قرار است در گام نخست ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که ساخت ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر برعهده بنیادمسکن قرار دارد.

مدیرکل بنیادمسکن استان اضافه کرد: از این تعداد سهم استان گلستان ۲ هزار و ۲۹۴ واحد است که در ۲۷ شهر استان به غیر از گرگان و گنبدکاووس احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی متولی تأمین زمین برای اجرای این طرح است اظهار داشت: به محض اینکه راه و شهرسازی زمین مرغوب که مورد تأیید ما باشد را تأمین و واگذار کند، کار ساخت را شروع می‌کنیم.

حسینی گفت: دولت ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای اجرای این طرح به استان گلستان اختصاص داده است. برهمین اساس به متقاضیان ۸۵ میلیون تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

به گفته وی طبق تفاهم‌نامه راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ۵۰ درصد هزینه تهیه نقشه‌ها و ۵۰ درصد عوارض صدور پروانه نیز از سوی شهرداری‌ها به مالکان تخفیف داده خواهد شد.