شناسهٔ خبر: 82142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های هفته ایمنی حمل‌ونقل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می شود

IMG-20200614-WA0088.jpg برنامه های هفته ایمنی حمل و نقل در لرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پررنگ‌تر از سالهای قبل برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل لرستان با دستور کارهای برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته ایمنی حمل و نقل، ایمنی تردد در محور خرم‌آباد-پلدختر، مدیریت سفرهای تابستانی و ... برگزار شد.

طلایی مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان در این جلسه، موضوع ایمنی حمل و نقل را از مسائل مهم عنوان کرد و از دستگاه‌های عضو کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان خواست نسبت به اجرای مصوبات این جلسات اهتمام بیشتری داشته باشند.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هم در این جلسه از اجرای بیش از ۷۰ کیلومتر آسفالت در استان در قالب اجرای طرح سراسری لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای شریانی کشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بخش زیادی از مشکلات و تعدادی از نقاط آسیب دیده و پرحادثه در محورهای شریانی مرتفع شده است و امید می رود تا پایان شهریور ماه ۲۰۰کیلومتر از محورهای استان آسفالت شود.

شرفی با اشاره به برنامه های هفته ایمنی حمل و نقل گفت: هفته ایمنی حمل و نقل همه ساله از ۳۱ خرداد آغاز می‌گردد و تا ششم تیرماه ادامه دارد و برنامه‌های این هفته براساس روزشمار پررنگ‌تر از سالهای قبل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها؛ اجرای مانور مشترک خودرویی دستگاه های عضو کمیسیون با رعایت ضوابط بهداشتی خواهد بود.

وی درخصوص محور خرم آباد-پلدختر افزود: علیرغم همه تلاش‌هایی که پس از سیل های سال ۹۸ در این محور صورت گرفته است ایمنی ۴۵ کیلومتر از این مسیر در گرو اجرای دیواره ساحلی است که برای اجرایی شدن بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد مطالعات این دیواره انجام شده اما درصورت عدم تخصیص اعتبار نمی توان آن را اجرایی کرد.

در این جلسه که با حضور فرماندار شهرستان پلدختر برگزار شد، نظارت بیشتر پلیس بر ترددهای محور خرم آباد-پلدختر و تداوم ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در این محور مورد تاکید قرار گرفت.