شناسهٔ خبر: 82156 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها خبر داد

تصویب کلیات مطالعات طرح جامع ۱۲ فرودگاه‌/بازنگری طرح جامع فرودگاه‌های بزرگ‌

فرشید گلیج مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها گفت: جلسه‌های نهایی تصویب کلیات طرح جامع فرودگاه‌ها برگزار و برای ۱۲ فرودگاه کشور، تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرشید گلیج اظهار کرد: در بحبوحه بحران کرونا و با وجود فشردگی امور پیشگیری و مبارزه با شیوع این ویروس در مجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، جلسه‌های نهایی تصویب کلیات طرح جامع فرودگاه‌ها برگزار و برای ۱۲ فرودگاه تصویب شد.

او  ادامه داد: طرح جامع فرودگاه‌ها یک الزام و سند بالادستی است و مطابق ماده پنج ICAR۱۱۴/۱ (آیین‌نامه احداث، توسعه، بهره‌برداری و مدیریت فرودگاه‌های غیرنظامی)، سندی دربرگیرنده نیازها و الزامات موجود و پیش‌بینی نیازهای آتی ساخت و بهره‌برداری از فرودگاه بر اساس مطالعات اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی است.

گلیج افزود: مطالعات طرح جامع فرودگاه به عنوان سند بالادستی توسعه هر فرودگاه در تعامل با طرح جامع شهری و روستایی در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با سه سناریوی پایه، بدبینانه و خوشبینانه توسط مشاوران ذیصلاح انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل‌ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ‌عنوان کرد: به تازگی دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ‌‌با توجه به تکالیف استانداردی و مقررات به پیگیری نهایی شدن مطالعات طرح جامع ۱۶ فرودگاه کشور اقدام کرده است.

او گفت: قرارداد بیشتر این طرح ها سال ۹۷ منعقد شده و در ۱۸ ماه اخیر مطالعات نهایی آنها انجام شده است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: ۱۲ جلسه نهایی تصویب کلیات طرح جامع فرودگاه‌ها از ۲۰ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد ۹۹ برگزار و کلیات طرح ۱۲ فرودگاه اهواز، اراک، بجنورد، لامرد، رامسر، نوشهر، ایرانشهر، زابل، بم، خوی، پارس آباد و بندرلنگه با اعمال اصلاحات جزیی به تایید نهایی رسید که پس از طی فرایند مطابق با مفاد قرارداد به زودی ابلاغ می شود.

او گفت: کلیات طرح جامع چهار فرودگاه دیگر شامل رفسنجان، سیرجان، سبزوار و طبس نیز به زودی به تایید نهایی خواهد رسید.

گلیج افزود: با توجه به پیچیدگی و احتمال تداخل طرح‌های جامع فرودگاه‌های اهواز، رامسر و نوشهر با طرح‌های جامع شهری و برای هماهنگی با مسؤولان استان و شهرستان برای تصمیم‌گیری کلان استان، تا پایان ماه جاری در جلسه‌ای با حضور ‌مدیرعامل و معاونان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، استاندار خوزستان، فرمانداران و شهرداران شهرهای رامسر، نوشهر و چالوس مطالعات طرح جامع فرودگاه های اهواز، رامسر و نوشهر تشریح می‌شود.

به گزارش فارس، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به تصویب مطالعات طرح جامع بیشتر فرودگاه‌های کشور و ضرورت بازنگری طرح های جامع فرودگاه‌ها گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این اداره کل در سال جاری بازنگری طرح جامع فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، اصفهان و شیراز با همکاری مشاوران داخل و خارج شرکت است.