شناسهٔ خبر: 82232 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بهره برداری از ۲۳۰ کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی ایلام/ افتتاح هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر /آغاز احداث بزرگراه نجف اشرف از امروز/افزایش ۳۰۰ درصدی طول آزادراه‌های ایلام

خیرالله خادمی در مراسم آغاز بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی، هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در استان ایلام افتتاح و آغاز عملیات اجرایی آزادراه نجف اشرف و آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۰ کیلومتر مسیر ریلی در این استان کلید خورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم که با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، توضیحاتی در خصوص پروژه‌های استان ایلام ارایه کرد و گفت: خوشبختانه بخش زیرساختی و نیز مسکن ایلام روند بسیار خوبی دارد و در ۴ مسیر منتهی به این استان، عملیات راهسازی در حال انجام است و امروز ۲۳۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی فرعی و روستایی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

او ادامه داد: طی ۵ سال گذشته طول بزرگراه‌های استان از ۴۰ کیلومتر به ۱۵۰ کیلومتر افزایش یافته است، یعنی ۳۰۰ درصد طول بزرگراه‌ها افزایش داشته که اقدام بسیار خوبی در جهت توسعه اقتصادی استان و نیز رفع نیازهای شهروندان به شمار می رود. همچنین طول تونل‌های استان در این مدت از ۳ کیلومتر به ۹ کیلومتر افزایش یافته که ۳۰۰ درصد افزایش طول تونل نیز داشته ایم.

به گفته او طول راه‌های اصلی از ۴۰۰ کیلومتر به ۵۸۰ کیلومتر افزایش یافته که نشان از افزایش ۴۵ درصدی در این بخش دارد و در بخش راه‌های روستایی نیز ۱۶.۵ درصد افزایش داشته ایم.

خادمی با اشاره به پروژه‌های بخش مسکن استان ایلام تصریح کرد: امروز هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی به بهره برداری خواهد رسید و بدین ترتیب تعداد مسکن مهر در استان به ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحد می رسد.۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد از این واحدها از سال ۹۲ به بعد به بهره برداری رسیده است. مجموع اعتباری که برای این پروژه‌ها هزینه شده حدود ۱۵۷ میلیارد تومان است که از منابع دولت تامین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه های آتی استان ایلام از آغاز عملیات اجرایی برخی پروژها از امروز خبر داد و گفت: آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۰ کیلومتر مسیر ریلی که از طریق آن ایلام به شبکه ریلی کشور  اتصال پیدا می کند، آغاز عملیات اجرایی ساخت اولین آزادراه استان از لرستان تا تهران به طول ۱۲۶ کیلومتر از دیگر برنامه هایی است که از امروز شروع به کار می کنند.