شناسهٔ خبر: 8225 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در نخستین هم‌اندیشی چگونگی آغاز به کار شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره):

شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) «جهان شهر ایران» است/ تحقق رقابت جهانی نيازمند ثبات سياسی، قضايی و تجاری است / تشكيل مركز هماهنگي حمل و نقل چندوجهی شهر فرودگاهی امام خمينی(ره)

وزیر در نخستین نشست هم اندیشی شهر فرودگاهی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) جهان شهر ایران است٬ گفت: این فرودگاه باید در مقیاس‌های جهانی ساخته شود و شرط داشتن رویکرد جهانی در شهر فرودگاهي امام خمينی (ره) تاکید بر هویت ملی است از این رو نام ترمینال‌های این فرودگاه را «سلام» و «ایران شهر» گذاشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ عباس آخوندی پنجشنبه ۲۱ خردادماه در نخستین هم‌اندیشی چگونگی آغاز به کار شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با اشاره به اهمیت توسعه ساخت این شهر فرودگاهی گفت: اگر بخواهیم در یک جمله شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را تعریف کنیم٬ باید بگویم این مجموعه جهان شهر ایران خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در این شهر فرودگاهی مردم حق انتخاب و قدرت انتخاب در حوزه‌های مختلف را خواهند داشت٬ افزود: در این شهر فرودگاهی پیش بینی بحث حمل و نقل٬ فناوری٬ لجستیک٬ صنعت با فناوری بالا، گردشگری و خدمات سایر حوزه‌ها در سطح بالای کیفی باید ارائه شود و ما باید بتوانیم با مدیریت جهانی مولفه‌های بین المللی را پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه هدف ما باید رقابت پذیری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با سایر فرودگاه‌های روز جهان باشد٬ ادامه داد: برای ارزیابی شاخص‌ها و معیارهای پیشرفت کار باید مقایسه در سطح جهان باشد نه منطقه و در این مقایسه‌‌ها توجه به کنش‌های اقتصادی٬ تجاری فرهنگی می‌تواند جذب سرمایه و ایجاد رقابت کند.

.......................................................................................................

برای دیدن پاورپوینت ارائه شده در هم‌اندیشی اینجا کلیک کنید

........................................................................................................

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: براي تحقق رقابت جهاني در شهر فرودگاهي امام خميني(ره) نياز به ثبات سياسي، حقوقي، قضايي و تجاري است. همچنين تعهد به قراردادها، سهولت كسب و كار و انصاف بين‌المللي از بحث‌هاي بسيار مهمي است كه بايد در فرودگاه امام(ره) رعايت شود بنابراين رويكرد ما بايد رويكرد جهاني باشد.

آخوندي افزود: در بحث هاي مالي و گمركي نيز اين رويكرد جهاني بايد لحاظ شود. علاوه بر اين پليس و دستگاه‌هاي امنيتي مثل سپاه فرودگاه نيز بايد با ساير مناطق دنيا رفتاري منصفانه و غیرتبعیض آمیز داشته باشند و رفتارها در كلاس و سطح جهاني باشد.

وي با اشاره به اهميت سيستم  اطلاع رساني و امور اداري در فرودگاه هاي دنيا تاكيد كرد: اگر مديريت ما، مديريت جهاني بر مبناي وحدت رويه در فرودگاه باشد قطعا در اين مسير موفق خواهيم بود. در حال حاضر بيشترين همدلي و همراهي در دستگاه هاي مختلف براي تحقق اين مديريت مناسب وجود دارد. همه دستگاه ها مانند سپاه، قوه قضاييه و گمرك حميت خوبي را از خود نشان داده اند.

آخوندي به عدم وجود تبعيض ميان ملت ها در شهر فرودگاهي امام خميني اشاره كرد و افزود: همه ملل بايد در چنين موقعيتي احساس امنيت و عدالت و انصاف كنند و عنصر بين المللي و جهاني بودن در شهر فرودگاهي امام خميني رعايت شود.

وي ادامه داد: در اين راستا نياز است به بحث آموزش ها و زبان بین المللی پرداخته شود تا بتوانيم يك سيستم يكپارچه از سطح مديريت تا خدمات را فراهم كنيم. اميد دارم بتوانيم اين كار را با موفقيت انجام دهيم چراكه هرگاه ما اراده و اجماع كرده‌ايم توانسته ايم به موفقيت برسيم.

وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: امروز تمامي دستگاه‌ها از مقامات سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اداري اين انتظار را دارند كه موقعيت ايران در سطح بين الملل بازيابي و تثبيت شود و ما در شهر فرودگاهي امام خميني نيز چنين نيتي داريم. به همين خاطر همه دستگاه ها هدف كمك كردن به اين مجموعه را دارند.

آخوندي يادآور شد: شهر فرودگاهي بايد هماهنگي با حمل و نقل چندوجهي داشته باشد و با ريل، جاده و حتي دريا ارتباط خود را حفظ كند.

تشكيل مركز هماهنگی حمل و‌نقل چندوجهی شهر فرودگاهي امام‌خمينی (ره)

وي از تشكيل مركز هماهنگي حمل و نقل چندوجهي شهر فرودگاهي امام خميني در وزارت راه و شهرسازي خبر داد و گفت: پيگير اين مساله هستم كه يكپارچه سازي در حمل و نقل تركيبي براي فرودگاه امام محقق شود.

آخوندي قلب تپنده شهر فرودگاهي امام را خود فرودگاه معرفي و اظهار كرد: در حال حاضر، تمركز اصلي ما امروز بر روي ساخت  دو ترمينالِ «سلام» و «ايران شهر» است. ترمينال سلام طبق وعده داده شده تابستان سال آينده در اختيار مردم خواهد بود. همچنين فراخوان بين المللی ترمينال ايران شهر نيز اعلام شده است.

اين عضو كابينه دولت يازدهم افزود: ترمينال سلام با زيربناي ۵۳ هزار مترمربع و ترمينال ايران شهر با مساحت بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع بزرگترين ترمينال شهر فرودگاهي است كه قابليت تردد ۲۰ ميليون نفر مسافر را دارد و برنامه اوليه ما اين است كه ترمينال ايران شهر با تامين مالي بخش خصوصي، سه ساله به بهره برداري برسد.

نظر شما