شناسهٔ خبر: 82273 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی خبر داد

اتمام تعمیرات ۳۵۵۲ واحد شهری و روستایی زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی/ارایه تسهیلات احداثی، تعمیری، احداثی دامی و معیشتی به ۹۸۸۶ واحد

بازدید مسئولان بنیاد مسکن از بازسازی واحدهای مسکونی زلزله آذربایجان شرقی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی روند بازسازی واحدهای مسکونی زلزله آبان ۹۸ استان را اعلام کرد و از اعطای تسهیلات به ۹۸۸۶ واحد احداثی، تعمیری، احداثی دامی و معیشتی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار عملکرد بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی در بازسازی واحدهای مسکونی زلزله آبان ۹۸ اعلام شد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، تعداد کل واحدهای خسارت‌دیده از زلزله ۶۵۵۲ واحد بوده است که از این تعداد ۳۰۰۰ واحد احداثی و ۳۵۵۲ واحد تعمیراتی شناسایی و ارزیابی شدند. از این میزان همچنین، ۱۷۹۷ واحد شهری و ۴۷۵۵ واحد روستایی معرفی شده است.

بر اساس اعلام بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، تعداد واحدهای معرفی‌شده به بانک‌های عامل برای عقد قرارداد با احتساب تسهیلات احداث واحدهای دامی و تسهیلات معیشتی، ۱۱ هزار و ۲۱۰ واحد است  که از این میزان معرفی شدگان به بانک ها با ۹هزار و ۸۸۶ واحد عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی از اتمام تعمیرات تمامی واحدهای زلزله زده شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: آواربرداری ۳۴۲۰ واحد مسکونی و دامی، پی کنی ۲۶۳۲ واحد مسکونی و دامی، اجرای فوندانسیون ۱۸۳۳ واحد مسکونی و دامی، اجرای اسکلت ۱۵۶۴ واحد مسکونی و دامی، اجرای سقف ۸۶۶ واحد مسکونی و دامی و دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمان ۴۴۲ واحد مسکونی و دامی احداثی انجام شده است.