شناسهٔ خبر: 82285 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد

برنامه وزارت راه وشهرسازی در احیا و بازیابی پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ به دولت ارائه می‌شود

هفتمین نشست شورای هماهنگی حمل و نقل و لجستیک معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری هفتمین نشست شورای هماهنگی حمل و نقل و لجستیک در سال ۹۹ از تهیه و تدوین برنامه وزاتخانه در احیا و بازیابی پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ و افزایش تاب‌آوری در مواجهه با پاندمی‌ها خبر داد و گفت: این برنامه با امضای وزیر راه و شهرسازی به دولت ارایه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هفتمین نشست شورای هماهنگی حمل و نقل و لجستیک با بررسی آخرین وضعیت حمل و نقل مسافر و بار، اقدامات انجام شده در اجرای مصوبات کمیته حمل و نقل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، آخرین وضعیت مرزها، محدودیت‌های بین‌المللی ناشی از شیوع کرونا، اخبار، اقدامات و مذاکرات انجام شده جهت رفع محدودیت‌ها به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست، با موضوع جلسه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره)، سازمان هواشناسی کشور و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به ارایه گزارشی جامع از فعالیت‌های خود پرداختند.

شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در حاشیه این نشست در جمع‌بندی هفتمین نشست شورای هماهنگی حمل و نقل و لجستیک به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت:  در این جلسه آخرین وضعیت مدهای مختلف حمل و نقلی در بخش بار و مسافر بررسی شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این نشست همچنین مروری بر وضعیت شرکت ها و سازمان هایی که در ایام کرونا بیشترین ضرر و زیان را داشتند، شد. همچنین در رابطه با آخرین تسهیلاتی که مقرر شده تا در اختیار شرکت های زیان دیده قرار بگیرد بحث و بررسی شد و مقرر شد تا موانع شناسایی شده و بر اساس آن، شرکت‌هایی که بیشترین آسیب را از ایام کرونا داشتند سریعتر و سهل تر، تسهیلات مرتبط با کرونا را دریافت کنند.

آدم نژاد افزود: در بخشی از این نشست، برنامه‌ها و فعالیت‌های تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و ستاد طی گزارش هایی جامع از سوی سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه وزارتخانه، ارایه شد.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص جلوگیری از شیوع کرونا، وزارت راه و شهرسازی جزو وزارتخانه‌ها پیش رو بوده است، توضیح داد: برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در احیا و بازیابی پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ و افزایش تاب‌آوری در مواجهه با پاندمی‌ها آماده شده است و تلاش خواهیم کرد تا این برنامه با امضای وزیر راه و شهرسازی به دولت ارایه شود. در این برنامه، چگونگی و شرایط حمل و نقل عمومی در سال جاری تشریح شده است.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در خصوص حمل و نقل برون شهری در ایام کرونا، سعی کرد تا تمامی پروتکل‌های بهداشتی را در خصوص کرونا از زمان آغاز همه‌گیری تاکنون رعایت کند. تلاش خواهیم کرد تا یکنواخت و مستمر این محدودیت‌ها پیگیری و دنبال شود.