شناسهٔ خبر: 82367 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پیشرفت ۵۶ درصدی پروژه کنار گذر شمالی کرج

بازدید وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون رییس‌جمهور از قطعه دوم آزادراه تهران شمال وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه کنار گذرشمالی البرز از پیشرفت ۵۶ درصدی این پروژه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی امروز همراه با محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور ضمن بازدید از تونل البرز و پل ۲۷ قطعه ۲ آزادراه تهران - شمال از کنارگذر شمالی البرز نیز بازدید کردند.

اسلامی در حین بازدید از پروژه کنار گذر شمالی کرج گفت: سال گذشته ضمن افتتاح بزرگراه همت از رییس جمهور تقاضا کردیم تا در ساخت این کنار گذر مشارکت کنیم، قرار  بر این شد پروژه در قالب آزادراه با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و نیز شهرداری کرج ادامه یابد تا بتوان منابع به آن تزریق کنیم .

او افزود:این پروژه با استانداردهای آزادراهی و به طول ۱۷.۵ کیلومتر را احداث می شود و بار عظیمی از ترافیک اتوبان قزوین – کرج را کاهش می دهد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز نیز همراه معاون رییس جمهور ضمن بازدید از پروژه در خصوص  چگونگی تامین منابع مالی آن بحث و تبادل نظر کردیم تا بتوانیم با یک زمان بندی حداقل ۱۲ ماهه این پروژه را تکمیل وشبکه ترانزیتی در استان‌های تهران، البرز و استان‌های همجوار توسعه دهیم.

اسلامی تصریح کرد: این پروژه اکنون ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مهم ترین بخش آن پل کنار گذر جنوبی است که گلوگاهی ترین نقطه است، خوشبختانه تا کنون موانع موجود برطرف شده است و همان طور که گفتم طی پروسه ۱۲ ماهه به اتمام خواهد رسید .

محمدباقر نوبخت نیز در باره این پروژه گفت: برای این که مردم بتوانند از آزادراه تهران- کرج به نحو مطلوب استفاده کنند و دسترسی اشان به استان‌های غربی و شمالی تسهیل شود، دولت اعلام آمادگی کرد تا با مشارکت شهرداری این پروژه را اجرایی کند.

او افزود: تکمیل این پروژه نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و باید بگویم از نظر منابع مالی، سهم دولت از این پروژه متوقف نخواهد شد.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی به همراه نوبخت معاون رییس جمهور و فتاح رییس بنیاد مستضعفان صبح امروز از پروژه‌های تونل البرز و پل ۲۷ قطعه ۲ آزاد راه تهران- شمال و نیز کنار گذر شمالی کرج بازدید کردند.