شناسهٔ خبر: 82382 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش شبانه‌روزی راهداران انجام شد

کاهش ۱۲۰ کیلومتری راه دسترسی ساکنان ۶۰ روستا در سیستان و بلوچستان

س و ب - بازگشایی محور (2).jpeg سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سیب و سوران از بازگشایی قطعه صعب‌العبور ۲۷ کیلومتری در محور هیدوچ-کلوکی توسط راهداران خبر داد و گفت: با اقدامات انجام‌شده، راه دسترسی ساکنان ۶۰ روستای این منطقه ۱۲۰ کیلومتر کوتاه‌ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، احمد بارک‌‌زهی اظهار داشت: طول کل بخش صعب‌العبور این محور ۴۷ کیلومتر است که عملیات بازگشایی آن از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون ۶۰ درصد آن اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ۲۷ کیلومتر بازگشایی شده در محور ارتباطی هیدوچ–کلوکی کمک شایان توجهی به کاهش طول مسیر تردد و هزینه‌های تحمیلی به ساکنان افزون بر ۶۰ روستای منطقه داشته است؛ به‌طوری‌که روستاییان به‌جای طی مسافت ۱۶۵ کیلومتری سیرکان-سراوان-بخش مرکزی هیدوچ، به‌طور مستقیم و با طی ۴۵ کیلومتر به مقصد خود می‌رسند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سیب و سوران با بیان اینکه بازگشایی مسیر مذکور سبب رضایت مردم بومی منطقه شده و قدردانی بخشدار  هیدوچ از راهداران را در پی داشته است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بازگشایی ۲۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز در تابستان سال جاری به انجام می‌رسد.