شناسهٔ خبر: 82393 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازی عنوان کرد

نقش محوری شورای فرهنگی در تدوین سیاست‌های کلی فرهنگی وزارت راه و شهرسازی

ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزير راه و شهرسازی در جلسه شورای فرهنگی نقش این شورا را در تدوین سیاست‌های فرهنگی وزارت راه و شهرسازی محوری دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نعمت‌‌‌اله ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزير راه و شهرسازی در جلسه شورای فرهنگی این وزارتخانه گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی باید کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف تشکیل و اهداف، وظایف و راهبردهای بلند و کوتاه‌‌‌مدت تعریف شوند.

او افزود: بعد از تدوین برنامه منسجم می‌توان آن را ارزیابی و نقاط قوت و ضعفش را بررسی کرد.

ترکی در حاشیه این جلسه در گفت‌و‌گو با خبرنگار وزارت راه و شهرسازی گفت: جامعه آماری ما کارمندان وزارت راه و شهرسازی هستند که تعداد آن‌ها ۵۲ هزار نفر است و رویکرد فرهنگی در بخش‌های مختلفی می‌‌‌تواند در بخش‌های مختلف اجتماعی-فرهنگی اثرگذار باشد.

ترکی ادامه داد: در این جلسه قرار بر این شد تا سیاست‌های کلی امور فرهنگی توسط شورای فرهنگی تهیه و تدوین شود و تمام این برنامه‌ها در حوزه‌های امور بانوان، خانواده، بسیج، اقامه نماز،  امر به معروف و نهی از منکر دسته‌بندی، بر مبنای اسناد بالادستی بررسی و بعد از آن در کل دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، تدوین آیین‌نامه شورای فرهنگی، تهیه و تدوین طرح‌هایی برای هماهنگ کردن کوشش‌های فرهنگی در وزارتخانه، بررسی آثار فرهنگی مترتب بر سیاست‌ها و اجرای طرح‌‌ها و برنامه‌ها به‌منظور اطمینان از همسویی با اصول سیاست‌های فرهنگی و تصویب روش‌های اجرایی تشویقی به‌منظور شکوفایی فرهنگ‌سازی از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود.