شناسهٔ خبر: 82414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه نخست امسال انجام شد

بازگشت ۱۶۲۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی استان مرکزی به بیت‌المال/ بیشترین رفع تصرفات در شازند

معاون املاک وحقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی از بازگشت ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی این استان به بیت‌المال به ارزش بالغ‌بر۱۰۳میلیارد ریال در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی، محمودرضا بختیاری، معاون املاک وحقوقی  اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی با اعلام این خبر، یکی از تکالیف مهم اداره‌کل راه وشهرسازی را مقابله با زمین‌خواری و رفع تصرف از اراضی ملی خواند و گفت: با توجه به تشکیل یگان و بکارگیری عوامل انتظامی و نیروهای آموزش‌دیده حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در این اداره کل اجرا می‌‌‌شود.

وی افزود: طی سه ماه نخست امسال در ۱۷ عملیات جداگانه در حدود ۱۶۲هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش  ۱۰۳ هزار و۲۵۰ میلیون ریال، رفع تصرف شده است که شامل رفع تصرفات فوری و اجرای احکام قطعی قضایی می شود.

معاون املاک وحقوقی  اداره‌کل  راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیشترین رفع تصرفات از حیث مساحت در این مدت متعلق به شهرستان شازند به میزان ۱۰۰هزارمتر مربع بوده که از این حیث شهرستان ساوه با ۴۵هزار ۴۰۰متر مربع در رتبه بعدی قرار دارد.

وی در ادامه بیان داشت:از حیث ارزش ریالی نیز بیشترین آمار رفع تصرفات استان مرکزی مربوط به شهرستان ساوه  به ارزش ۳۰ میلیارد و۵۰۰ میلیون  ریال بوده که از این حیث شهرستان شازند با ۳۰ میلیارد ریال در رتبه دوم قرار دارد.

وی در پایان  ازشهروندان عزیز در سراسر استان خواست با عمل به مسئولیت اجتماعی هرگونه زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی را به تلفن گویای ۱۶۵۶ یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اطلاع دهند.