شناسهٔ خبر: 82452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اولویت مهم و اصلی شهرستان کمیجان راه های ارتباطی آن است

جلسه مشکلات شهرستان کمیجان با حضور نماینده مردم شریف اراک ، خنداب وکمیجان درمجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و سهرسازی ، در جلسه ای که با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ، فرماندار،  مدیرکل راه و شهرسازی ، سایر مدیران کل دستگاههای اجرایی استان ، بخشداران ، روسای شهرستانی و سایر مسئولین ذیربط در محل فرمانداری کمیجان تشکیل شد ، مسائل و مشکلات شهرستان کمیجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

در این جلسه مقدسی پور امام جماعت شهر کمیجان ضمن توضیح مسائل و مشکلات موجود مهمترین اولویت شهرستان را راه های ارتباطی آن برشمردند و فرماندار این شهرستان نیز ضمن تایید سخنان ایشان و اعلام رضایت از اداره کل راه و شهرسازی وراهداری با توضیح پروژه های موجود از روند اجرای پروژه های عمرانی قدردانی نمودند .

فائض پور فرماندار شهرستان کمیجان، ملاقات با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در خصوص راه های ارتباطی شهرستان ،  آسفالت محور سلوکلو و کوت آباد را از جمله مواردی برشمرد که در روند رفع مشکلات شهرستان مفید خواهد بود .

مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : محور کمیجان به اراک یکی از محورهایی است که تعریض بخشی از آن در سال گذشته انجام گردیده و ۲۱ کیلومتر آن باقی مانده است وهمچنین ۳۰ کیلومتر از محور آهنگران – ساروق در ۳ سال گذشته تعریض ، ۱۵ کیلومتر از قسمت تعریضی آسفالت رگلاژی و ۴ کیلومتر آن نیز آسفالت تمام عرض گردیده است .

وی همچنین افزود : ۳ کیلومتر از پلیس راه به سمت ساروق در حال مناقصه می باشد که انشااله پس از انتخاب پیمانکار عملیات آن آغاز خواهد شد . هفت و نیم کیلومتر از راه روستای کوت آباد به چاپار انجام شده و به میزان یک و نیم کیلومتر باقیمانده نیزآسفالت خواهد شد و همچنین آسفالت راه سلوکلو به میلاجرد نیز بعد از تکمیل شدن پل در حال ساخت راهداری آسفالت خواهد شد .

مرزبان بیان کرد : دو پروژه راه روستایی وفس – آقچه قلعه و کلوان در سال ۹۸ اعتباری نداشته و عملیات آنها متوقف گردیده است .

وی گفت : مجتمع فرهنگی کمیجان با زیربنای ۱۶۰۰ متر بنا تکمیل و در مرحله نازک کاری است و انجام ادامه کار در مرحله مناقصه می باشد و در ماه آینده با جذب پیمانکار آغاز خواهد شد .

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص حریم راه و همچنین بزرگراه کمیجان به قهاوند توضیحاتی ارائه نمودند .

آصفری ضمن تاکید بر اختصاص اعتبارات شهرستانی در خصوص تکمیل راه های روستایی به فرماندار، پیگیری بزرگراه کمیجان – قهاوند توسط اداره کل راه و شهرسازی  را خواستار شدند.