شناسهٔ خبر: 82458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام تسهیلات ۶ میلیون تومانی برای مشاغل آسیب دیده

حسینی مدیر کل راه و شهرسازی همدان مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از ثبت نام تسهیلات ۶ میلیون تومانی برای مشاغل آسیب دیده در حوزه حمل و نقل برون شهری در اثر بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " داریوش حسینی" بیان کرد: شیوع بیماری کرونا از ابتدای اسفند ماه سال گذشته، تعطیلی 2 ماهه تعداد زیادی از مشاغل بخصوص در حوزه حمل و نقل برون شهری را در پی داشته که سبب متضرر شدن بسیاری از رانندگان عزیر شاغل در این حوزه شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی ادامه داد:  از این رو و با هدف جبران بخشی از خسارات وارده به این مشاغل در اثر شیوع بیماری کرونا تفاهم نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضاء شده که بر اساس آن  تسهیلات شش میلیون تومانی به رانندگان مسافری بین شهری با نرخ سود ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه و تنفس چهار ماهه در نظر گرفته شده است.

حسینی اعلام کرد: رانندگان پس از دریافت پیامک می‌توانند نسبت به تکمیل ثبت نام خود در سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir اقدام نمایند.

وی یادآورشد: نظربه هماهنگی های صورت گرفته با سازمان های تابعه وزارت راه وشهرسازی، تعریف سطوح نمایندگان استانی ازطریق ستاد وزارتخانه انجام گرفته و مسئولیت نظارت فرابخشی بر عملکرد سامانه مذکور و ایجاد دسترسی برای کاربران سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی جهت خدمت دهی به رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری در راستای دریافت تسهیلات مذکور به اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار شده است.

حسینی در پایان خاطرنشان ساخت: اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی استان همدان هماهنگی های لازم را در این خصوص بعمل آورده و برای کاربران معرفی شده در سطح شهر همدان و سایر شهرستان های استان حساب کاربری مذکور را ایجاد نموده است و بر فرایندهای این سامانه در سطح استان نظارت دارد.

 لازم به ذکر است مسئولیت تایید یا رد درخواست متقاضیان(کسب و کارهای حمل و نقلی آسیب دیده ثبت نام کرده در سامانه کارا) توسط سازمان مربوطه صورت می گیرد.