شناسهٔ خبر: 82461 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خبر داد

اصلاح ساختارهای تشکیلاتی سازمان و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی/سند توسعه‌ای وزارت راه و شهرسازی تدوین می‌شود/شرکت‌ها و سازمان‌ها ملزم به ثبت اموال و دارایی در سامانه سادا

نشست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی با معاونان توسعه مدیریت سازمان ها و شرکت های تابعه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزير راه و شهرسازی ضمن اعلام تدوین سند توسعه‌ای وزارت راه و شهرسازی بر ثبت اموال و دارایی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در سامانه سادا تاکید کرد.

نعمت‌‌‌اله ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزير راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری نشست با معاونان توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه آن معاونت به عنوان سیاستگذار به یکپارچگی و شفافیت تاکید دارد به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: سازماندهی و ساماندهی نظام تشکیلاتی، ساختاری و نیروی انسانی از جمله مواردی است که مورد توجه وزارتخانه راه و شهرسازی قرار دارد و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه باید به آن موارد توجه ویژه داشته باشند.

اصلاح ساختار سازمانی در دستور کار

معاون وزیر راه و شهرسازی اصلاح ساختاری را از جمله موارد مورد بحث و بررسی با معاونان مدیریت توسعه و منابع انسانی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر، موسسات و شرکت‌ها به شکل پراکنده بر اساس تشکیلات تفصیلی و ساختاری که می‌نویسند،  فعالیت و عمل می‌کنند. در این جلسه مقرر شد تا کمیته راهبری توسعه مدیریت، اصلاح ساختار کل نظام تشکیلاتی را مورد بررسی قرار داده و جمع‌بندی کند و جمع‌بندی موارد مطرح شده در شورای راهبری توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت موافقت وزیر راه و شهرسازی تصویب شده و ملاک‌عمل قرار بگیرد. مقرر شده تا کلیه منابع و اطلاعات شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی یکجا گردآوری شده و مورد بررسی قرار بگیرد.

 ترکی با اشاره به اینکه در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی پراکنده‌کاری وجود دارد، اعلام کرد: در برخی موارد در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی پراکنده‌کاری وجود دارد و این نیز ناشی از آن است که تاکنون برنامه‌ای تحول‌گرا ارایه نشده است. به همین دلیل نیز به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که سند توسعه‌ای برای کل وزارت راه و شهرسازی تدوین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر اقداماتی را که در دستور کار قرار دارد شاملِ تدوین سند برنامه توسعه، اصلاح ساختار سازمانی، پیگیری استقرار دولت الکترونیک و یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها و سامانه‌هایی که هم‌اکنون به شکل پراکنده در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی قرار دارند، عنوان کرد.

تشکیل کمیته خدمات رفاهی پرسنل وزارت راه و شهرسازی

وی توضیح داد: در خصوص خدمات پرسنلی نیز مجموعه اقداماتی در حال انجام است. هرکدام از موسسات و نهادها و شرکت های وابسته به شکلی در خصوص خدمات پرسنلی فعالیت می‌کنند و اینها به شیوه‌ای است که در حوزه منابع انسانی نارضایتی کلی وجود دارد. به همین دلیل نیز به دنبال آن هستیم تا کار یکپارچه و خدمات به شکل یکپارچه و واحد دنبال و انجام شود.

ترکی همچنین ثبت اموال و دارایی‌های کل وزارتخانه راه و شهرسازی را در سامانه از دیگر اقداماتی برشمرد که در دستور کار قرار دارد و افزود: ثبت اموال و دارایی های کل وزارتخانه در سامانه سادا ضروری است که باید توسط تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

وی همچنین از دیگر موارد بررسی شده را ساماندهی ناوگان خودرویی، سازماندهی نظام بیمه‌ای و یکپارچه‌سازی منابع مالی و ارایه خدمات منابع مالی به پرسنل ستاد و شرکت ها عنوان کرد و گفت: مقرر شده است تا سازمان ها و شرکت های تابعه جلساتی تشکیل داده و راهکارهایی ارایه دهند تا بتوان در بحث منابع مالی کل مجموعه وزارت راه و شهرسازی را یکنواخت پوشش بدهیم.