شناسهٔ خبر: 82473 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

احداث آزادراه اصفهان-شیراز تا قطعه ۶ پایان سال به اتمام می‌رسد/ افزایش ۲۵ درصدی طول آزادراه‌های کشور در دولت تدبیر و امید

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، از افزایش ۲۵ درصدی طول آزادراه‌های کشور در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت:احداث قطعه ۶ آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه آزادراهی اصفهان - شیراز  به همراه معاون رئیس جمهور و وزیر دفاع با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: در این ایام عزیز و فرخنده، حضور در این پروژه یک میثاق است تا قطعه ۶ آن تا پایان سال و تمامی پروژه تا خرداد ١۴٠٠ به پایان برسد. 

وی افزود: ترافیک در این آزادراه تنها برای شیراز نبوده و به اطراف و به سمت شرق و غرب توزیع می‌شود. 

اسلامی با اشاره به اینکه در این زمینه ٢ بخش باقی مانده آزادراه اصفهان - شیراز در اولویت است، تصریح کرد: به همراه دکتر نوبخت به آقای رئیس جمهور قول دادیم که تا پایان دولت ۵١٨ کیلومتر آزادراه در دست احداث را به ثمر برسانیم که بزرگترین آن همین آزادراه اصفهان - شیراز است. 

وی افزود: این بدان معناست که ٢۵ درصد حجم آزادراهی کشور را در دولت یازدهم و دوازدهم افزایش دهیم. 

این عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: همزمان ٢۴٠٠ کیلومتر آزادراه در دست اجرا و مطالعه قرار دارد که به این ترتیب می توانیم در ۵ سال آینده این میزان را به ۵٠٠٠ کیلومتر برسانیم که یک نرم بالا برای حلقه مفقوده آزادراهی کشور است.