شناسهٔ خبر: 82621 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقا ایمنی صورت می گیرد :

طرح ضربتی راهداری محوری در جاده های شریانی مازندران

مهندس نجفی مديرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از شروع طرح ضربتی راهداری محوری در محورهای شریانی هراز و سوادکوه از تاریخ ۱۰ تیر به مدت سه روز خبر داد و افزود : هدف از اجرای طرح مذکور ، ارتقا ایمنی محور ها و همچنین ارتقا سطح کیفی عملیات راهداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباسعلی نجفی ضمن اعلام اين مطلب گفت: مازندران به دليل شرايط طبيعي و جغرافيايي همواره در فصول مختلف علی الخصوص فصل تابستان گردشگران و مسافران بسياري را از سرتاسر ميهن عزيزمان پذيرا بوده ، از اين رو محورهاي مواصلاتي اين استان همواره پرترافيك و پرتردد است.

وی در ادامه به آغاز سفرهای تابستانی اشاره و اظهار داشت : با عنایت به شروع سفرهای تابستانی و تردد بالای خودرو در جاده های مازندران ، ایمن سازی محورهای این استان در دستور کار قرار گرفت.

مهندس نجفی خاطر نشان ساخت : با توجه به افزایش ضریب ایمنی جاده ها توسط راهداران ، از مردم شریف کشور تقاضامندیم با توجه به شرایط موجود در سطح جامعه ( انتشار مجدد ویروس کرونا ) ، از سفرهای غیر ضروری پرهیز و در صورت لزوم برای سفر ، حتما نکات بهداشتی را در طول سفر رعایت کنند.

وی در ادامه به اجرای طرح ارتقای کیفی راهداری در محورهای شریانی مازندران اشاره و خاطر نشان ساخت : با توجه به دستور العمل ابلاغی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ،  اجرای طرح مذکور با همت بالای راهداران در قالب اکیپ های مختلف ( اکیپ روکش آسفالت ، اکیپ تابلو و علائم ، اکیپ خط کشی ، اکیپ پاکسازی ، اکیپ روشنایی و .. ) در سه محور شریانی هراز ، کندوان و سوادکوه در دست اجراست.

مهندس نجفی در ادامه نیز به طرح ضربتی راهداری محوری ، محورهای هراز و سوادکوه اشاره و تاکید کرد : علاوه بر اجرای طرح ارتقا کیفی راهداری ، این اداره کل با برنامه ریزی صورت گرفته در نظر دارد به مدت سه روز از تاریخ ۱۰ تیر با بسیج کلیه امکانات و تجهیزات راهداری و نیروی راهدار خود اقدامات گسترده ایمن سازی خود را در دو محور شریانی هراز و سوادکوه به طور شبانه روزی در دستور کار خود قرار داد.

مديرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران پاکسازی حریم ، شانه سازی ، ساماندهی تابلو و علائم ، مرمت و تعویض گاردریل و نیوجرسی ، تامین روشنایی ، اجرای روکش آسفالت و خط کشی ، شستشوی علائم و رنگ آمیزی نرده و پایه و ... از جمله فعالیتهای سه روزه راهداران در محورهای یاد شده برشمرد.

مهندس نجفی ضمن اعلام اين مطلب كه راهداري عشق خدمت به همنوع است ، اظهار داشت : اميدواريم با اجراي اين طرح شاهد افزايش ضريب ايمني در محورها و كاهش تصادفات و تلفات ناشي از آن باشيم.

وی در خاتمه به مشكلات راهداران پرتلاش در سطح محورها اشاره و عنوان كرد: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته ، بتوانیم به لحاظ مالی و تجهیز امکانات راهداری ، شرایط کار را برای این صبور مردان همیشه بیدار در جاده ها فراهم نماییم ، چرا که اعتبارات ، تجهیزات ( ماشین آلات ) و نیروی انسانی ( راهدار) سه راس مهم کار راهداری بوده که کمبود هر یک از این سه راس اصلی ، فعالیت راهداری را ضعیف می کند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی است.