شناسهٔ خبر: 82623 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یکصدو هفتاد و هشتمین جلسه شورای مسکن با دستورکار طرح اقدام ملی در استان گیلان برگزار شد

شورای مسکن-گیلان با هدف تسریع در اقدامات طرح اقدام ملی مسکن ورسیدگی به مشکلات پیرامون آن، یکصد و هفتاد وهشتمین جلسه شورای مسکن استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و با حضور سایر اعضاء تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یکصد و هفتاد وهشتمین جلسه شورای مسکن استان با حضور مهندس علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مدیرکل راه وشهرسازی گیلان و سایر اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار و آخرین وضعیت پروژه‌های باقیمانده  مسکن مهر و نیز آخرین اقدامات انجام شده برای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان بررسی شد.

در این جلسه پس از ارایه گزارش از پیشرفت پروژه های طرح اقدام ملی توسط مدیرکل راه و شهرسازی  و طرح مسایل و مشکلات اخذ پروانه توسط مدیرکل بنیاد مسکن استان مقرر شد، موارد مربوط به کمیسیون ماده ۵ در اولین  جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح و حل و فصل شود.

همچنین با توجه به تعرفه پروژه های اقدام ملی به شرکت های زیر ساخت، طرح و برآورد اولیه از وضعیت خدمات رسانی به پروژه های اقدام ملی طی مدت ۱۹ روز آینده به دبیرخانه شورای مسکن اعلام گردد واداره کل نوسازی مدارس استان نیز نسبت به بررسی سایت ۶۷۰ واحدی دیداس رشت اقدام و ضوابط مربوط به ساخت مدرسه را اعلام کند.

دراین جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از دستگاه‌های متولی مسکن مهر استان خواست تا تلاش کنند پروژه‌های باقی‌مانده هر چه زودتر پایان یافته و به متقاضیات تحویل شود.

 وی افزود: اجرای طرح اقدام ملی مسکن ازدیگر طرح‌هایی است که دولت برای خانه‌دارکردن اقشار مختلف جامعه خصوصاً افراد متوسط وکم‌درآمد جامعه ارائه کرده که با توجه به وضعیت اقتصادی استان در این راستا باید با جدیت و تعامل مناسب مدیران دنبال شود.

در ادامه جلسه  مشکلات پروژه های باقیمانده مسکن مهر استان نیز مطرح و مقرر شد تمامی دستگاه های ذیربط با جدیت نسبت به اتمام پروژه ها تا مهلت مقرر اقدام کنند.

در این نشست هرکدام از مدیران دستگاه های اجرایی و حاضران در جلسه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود را در بخش مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن به شورا ارائه کردند.