مجتبی بیاتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از افزایش پروازها خبر داد و گفت: قبل از شیوع کرونا هفته ای ۱۲۰ تا ۱۳۰ پرواز از طریق فرودگاه کرمانشاه انجام می شد، مقاصد پروازی ما بیشتر تهران، مشهد، کیش، عسلویه، بندرعباس و قشم بود، اما بعد از شیوع کرونا پروازها منوط به تهران شد.
او ادامه داد: اکنون هفته ای ۲ پرواز به مشهد، ۳ پرواز به بندرعباس و یک پرواز هم به عسلویه انجام می شود، باقی پروازها نیز در مسیر تهران است. میزان پروازها در خرداد نسبت به فرودین سال جاری ۶۰ درصد و نسبت به اردیبهشت ۵ درصد افزایش داشته است.
بیاتی با اشاره به این که در این هفته ۷۴ پرواز رفت و برگشتی در فرودگاه کرمانشاه انجام شده است، اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا بعد از اتمام شرایط کرونا پروازهایی در مسیر نجف، استانبول و اربیل نیز برقرار کنیم.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در خصوص پروژه باند اضطراری فرودگاه کرمانشاه نیز گفت: این پروژه تا کنون ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل باند اضطراری و توسعه اپرون فرودگاه می شود. پروژه همچنان فعال است اما با توجه به وجود برخی مشکلات نمی توان برنامه دقیق زمانی برای تکمیل آن در نظر گرفت.
او با بیان این که باند اصلی در سال ۱۳۵۰ ساخته شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۷۵ یک روکش روی باند انجام گرفت و دیگر اقدام خاصی دراین زمینه انجام نشد، بنابراین نیاز به بهسازی دارد اما به دلیل اینکه فرودگاه تعطیل نشود، تاکسی وی موازی که به عنوان محل خزش هواپیماست را تبدیل به باند اضطراری کردیم.