شناسهٔ خبر: 82655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل:

۱۰ پروژه مشارکتی در استان اردبیل در حال اجراست / اجرای پروژه‌های بازآفرینی با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ريالی

اردبیل تیر کد 9 معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیش از ۱۰ پروژه مشارکتی در قالب مجموعه‌های خدماتی، تجاری و مسکونی در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره‌کل ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازي استان اردبيل، شهرام باباخانی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب گفت: بیش از ۱۰ پروژه مشارکتی در قالب مجموعه‌های خدماتی، تجاری و مسکونی در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجراست که در قالب این پروژه‌های مشارکتی ۲۲۴ واحد مسکونی، ۲۹۷ واحد تجاری و ۵۵ واحد خدماتی با زیربنای ۵۷ هزار و ۳۱۱ مترمربع و به ارزش ۱۴۶۶ میلیارد ريال ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های اجرایی مشارکتی در سطح استان خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در شهرک نیایش، میراشرف، مسکونی ولایت، آزادگان و تجاری – خدماتی ولایت و همچنین پروژه مشارکتی شهرک مهر در پارس‌آباد و مشگین‌شهر قرار دارند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل آخرین وضعیت مسکن مهر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: کل برنامه مسکن مهر استان اردبیل ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد ريال بوده است.

باباخانی گفت: از این تعداد ۴۰ هزار و ۷۲۶ واحد به اتمام رسیده و مابقی نیز به تعداد ۳۳۶ واحد در مرحله تکمل و تحویل به متقاضیان است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل به پروژه اقدام ملی مسکن نیز اشاره کرد و افزود: ثبت نام مرحله اول در سطح استان به تعداد ۱۵۰۰ واحد و مرحله دوم ۸۴۰۰ واحد انجام شده با تخصیص زمین با قابلیت احداث ۱۵۴۰ واحد عملیات اجرایی آن شروع شده است.

باباخانی بیان کرد: در شهرستان اردبیل و با محوریت شرکت توسعه‌گران عمران قرارداد احداث ۵۴۰ واحد به امضا رسیده و این پروژه در مرحله اجرای فونداسیون می باشد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در سایر شهرهای استان به ویژه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این طرح با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال پیگیری است.

باباخانی پروژه‌های واگذار شده به ستاد اجرایی فرمان امام را یادآور شد و بیان کرد: ۳۲۰ واحد در شهرک اندیشه، ۱۵۰ واحد در خیابان داروپخش و ۷۰ واحد نیز در خیابان کارگران به همت ستاد اجرایی فرمان امام عملیاتی خواهد شد.

وی از شروع عملیات ساختمانی ۵۴۰ واحد و اتمام عملیات پی‌کنی و شروع عملیات فونداسیون در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم در مناطق مختلف استان این پروژه‌ها اجرایی و عملیاتی شود.

                                                                                                            اجرای پروژه‌های بازآفرینی با ۴۰۰ میلیارد ريال سرمایه‌گذاری

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد پروژه‌های بازآفرینی شهری گفت: ۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ريال در سطح استان در حال اجراست.

باباخانی این پروژه‌ها را شامل احداث سرای محله ، پایگاه سلامت، کلانتری و بهسازی آسفالت معابر محله گلمغان دانست و بیان کرد: تعریض و خیابان‌کشی معابر ایران آباد، احداث سالن ورزشی ایران آباد، احداث پارک و مرکز بازآفرینی ملایوسف، ساماندهی رودخانه بالیقلوچایی، احداث پارک مقدس اردبیلی و ساماندهی محلات پنجگانه در حال انجام است.

وی گفت: در مشگین‌شهر نیز پروژه های بازآفرینی شهری نظیر پروژه‌های بهسازی و آُسفالت معابر، احداث پایگاه سلامت، لایروبی کانال، پیاده‌رو و ساحل‌سازی نوشین‌دره‌سی و پیاده‌‌راه‌سازی خیابان امام خمینی از جمله آنهاست.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان بیان کرد: در شهرستان پار‌س‌آباد نیز چهار پروژه بازآفرینی شهری در حال اجراست که اصلی‌ترین این پروژه‌ها شامل بهسازی و آسفالت خیابان شهید مطهری و اصلاح کانال زیرکشتارگاه در حال انجام است.