شناسهٔ خبر: 82702 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاك و حقوقی اداره كل راه وشهرسازی اصفهان خبر داد

پيشی گرفتن از برنامه‌ها در واگذاری اراضی/واگذاری اراضی به ۳۰۵  نفر از اقشار ويژه استان اصفهان در سه ماهه نخست سال

عبدالحسین پارسایی، اصفهان،املاک معاون املاك و حقوقی اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان ضمن تشریح اقدامات انجام شده در سه ماهه نخست سال جاری گفت: براساس شاخص‌های اختصاصی ارزیابی عملکرد، این حوزه در بخشی عناوین، از برنامه‌های تعریف شده پیشی گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالحسين پارسايي‌راد معاون املاك و حقوقي اداره كل راه وشهرسازي استان اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون مطابق با برنامه تحصيل اراضي در اجراي قانون زمين شهري، این حوزه توانست اسناد مالكيت اراضي دولتي واقع در محدوده و حريم شهر به مساحت ۶۸۴ هكتار را بنام دولت با نمايندگي سازمان ملي زمين و مسكن اخذ کند.  

 وي با بیان اینکه واگذاري اراضي به تعداد ۳۰۵ نفر ازاقشار ويژه این استان انجام پذیرفته است عنوان کرد: طي اين فرجه زماني واگذاری‌های انجام شده شامل ۵۵۳  هكتار واگذاري غير مسكوني و يك‌هزار و ۱۷۵ واحد واگذاري مسكوني بوده است.  

معاون املاك و حقوقي اداره‌كل راه و شهرسازي استان بيان داشت: در حوزه اداره حقوقي تعداد ۹۹ پرونده در جريان بوده که آراء صادره له دولت تعيين تكليف شده و بحث حقوقي اراضي تصرفي همواره در حال جريان است. همچنین در حوزه املاک تعداد ۳۹۸ فقره صورتمجلس تفكيكي در سطح و طبقات تهيه شده است.  

 وي با اشاره به واگذاري و پرداخت حد نصاب مالكانه از محل موجودي اراضي دولتي به متراژ ۲۰۸ متر مربع گفت: اين استان طبق شاخص‌هاي اختصاصي براي سال ۹۹ و طبق آمار ارائه شده از برنامه‌هاي تعريف شده پيشي گرفته است.  

پارسایی‌راد در پايان در خصوص الكترونيكي شدن فرآيند هيات نمايندگي گفت: در راستاي شفاف‌سازي اقدامات در امر واگذاري با همت كارشناسان اين حوزه و اداره فناوري اطلاعات و ارتباطات اداره كل، فرايند اخذ مصوبات هيات نمايندگي بصورت الکترونیکی با هدف حذف پرونده های فیزیکی در حال اجراست كه اين اقدام به عنوان اولين بار توسط اين اداره كل انجام شده است.