شناسهٔ خبر: 82728 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در لرستان خبر داد:

پیشرفت ۶۰ درصدی زیرسازی خط‌آهن ازنا/ ٨٠ کیلومتر راه روستایی در الیگودرز تا پیش از فرارسیدن فصل سرما آسفالت و بهسازی می‌شود

محمد اسلامی  وزیر راه وشهر سازی وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۶۰ درصدی زیرسازی خط‌آهن ازنا خبر داد و گفت: تکمیل این خط آهن نیازمند یک سرفصل مالی غیردولتی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی و دیدار با مسئولان محلی به استان لرستان سفر کرده است پس از برگزاری نشست با مسوولان محلی در شهرستان الیگودرز در جمع خبرنگاران این استان به تشریح جزییات برخی از پروژه‌های شهرستان الیگودرز پرداخت و با اشاره به اینکه تعدادی پروژه در الیگودرز داریم که نیاز مبرم مردم است، گفت: در تصمیم مشترک با استاندار لرستان، قرار شد ۹ کیلومتر از قطعه دوم محور الیگودرز تا سه راهی شول آباد را هرچه سریعتر تکمیل کنیم تا گره بزرگی از کار مردم منطقه باز شود.

او افزود: ارتقاء سطح سرویس محور شول‌آباد تا خان‌آباد، دیگر پروژه مهم و در حال انجامی است که حدود پنج کیلومتر از آن انجام‌شده است. در این جلسه مقرر شد، باقی‌مانده مسیر تا خان‌آباد تا قبل از فرارسیدن فصل سرما با مشارکت استان انجام شود. تکمیل این محور که از مطالبات مهم مردم و مسوولان استان است، فوق‌العاده راهگشا خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به موضوع را‌ه‌‌های روستایی نیز اشاره و عنوان کرد: در این بخش با توجه به گستردگی و پهناوری شهرستان الیگودرز، حجم زیادی از کار پیش‌روی ما قرار دارد که باید سرعت گیرد. با توجه به محدودیت اعتبارات و استانی‌شدن اعتبارات راه روستایی از امسال، قرار بر این شد تا زیرسازی‌هایی که ممکن است تا قبل از فصل سرما و با همکاری استان انجام شود. سازمان راهداری نیز آسفالت این راه‌ها را بر عهده خواهد گرفت. پیش‌بینی ما این است که در این مدت بتوانیم ۲۰ کیلومتر راه روستایی را آسفالت ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی را نیز بهسازی و شن ریزی کنیم تا تردد مردم تسهیل شود.

احداث راهدارخانه‌های جدید در سطح استان لرستان موضوع دیگری بود که محمد اسلامی به آن اشاره کرد و افزود: سازمان‌های مختلف نظیر آب و برق باید در این بخش همکاری کنند تا هر‌چه زودتر اقدامات تاسیساتی مربوط به این راهدارخانه‌ها انجام و این فضاها آماده خدمت‌‌رسانی شود.

او خاطرنشان کرد، در این سفر با همکاری استانداری برنامه‌ای سه ساله را برای توسعه و ارتقاء راه‌های الیگودرز تهیه خواهیم کرد تا بتوان ظرف مدت سه‌سال راه‌های منطقه را ساماندهی کرد.

اسلامی در خصوص پروژه راه آهن ازنا نیز بیان کرد: پیشرفت زیرسازی این پروژه بیش از ۶۰ درصد است. این پروژه هم اکنون معارض ملکی دارد و نیازمند تامین مالی هستیم. با استاندار توافق کردیم تا یک سرفصل مالی غیر دولتی برای این خط ریلی فراهم کنیم که باید روی آن کار مطالعاتی انجام شود.