شناسهٔ خبر: 82746 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد

فرمانداران پای کار بازآفرینی بیایند / نیاز به ساخت ۱۳ مدرسه با مبلغ ۸۸۴ میلیارد ریال در مناطق هدف

جلسه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در بیست و پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی استان از فرمانداران خواست تا آخرین وضعیت مصوبات ستادهای۱۶ گانه سال ۱۳۹۸ را پیگیری کرده و پس از بازبینی مجدد به دبیرخانه ستاد بازآفرینی استان ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در بیست و پنجمین جلسه ستاد باز آفرینی استان تهران، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه بازآفرینی استان تهران در گرو همکاری مستمر و بیشتر فرمانداران و شهرداران استان است، گفت: درخصوص تخصیص اعتبارات نقدی و اسناد خزانه آمادگی کامل وجود داشته، کما اینکه طی هفته جاری دو تفاهمنامه با شهرداری تهران و با شهرداری اسلامشهر منعقد شده است. 

محبت خواه با بیان اینکه طبق گزارش اداره کل نوسازی مدارس در بافت های هدف استان تهران نیاز به ساخت ۱۳ باب مدرسه به مبلغ ۸۸۴ میلیارد ریال وجود دارد، گفت: در این زمینه ۱۰باب مدرسه با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال باید مقاوم سازی شود.

وی در ادامه افزود: در این خصوص استفاده از کمک های خیرین مدرسه ساز باید توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تهران پیگیری شده و این اداره کل هم همراه خواهد بود. همچنین ظرف ۱۰ روز آینده طرح های مرتبط با ساخت مدارس تحویل این اداره کل شده تا از سرانه زمین های آموزشی، بررسی تخصیص زمین در اولویت قرار گیرد.

در این جلسه تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به نقش اداره کل نوسازی مدارس گفت: در این زمینه در مرحله نخست باید اولویت ها شناسایی شود. همچنین باید تعامل لازم با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به وجود آید تا بتوان در بافت های هدف با ابتکار در حل محدودیت های اعتباری خدمات آموزشی بهتری ارائه کرد.

فرماندار قرچک در این جلسه موارد مصوب سال ۱۳۹۸ این شهرستان در کمیته بازآفرینی شهرستان و استان را مورد بررسی قرار داد که مقرر شد طرح محله پویینک به عنوان الگوی باآفرینی -گردشگری در کمیسیون ماده ۵ ارائه شود. همچنین قرار شد مرکز سلامت و اورژانس قرچک نیز مجددا پیگیری شود و از موارد مهم دیگر در حوزه بازآفرینی شهرستان قرچک ایجاد شهرک سفال موزه و تبدیل اراضی مجاور تپه فردیس در کوره های آجرپزی قرچک است که قدیمی ترین چرخ سفالگری تاریخ بشر به قدمت۴۵۰۰ سال بوده ه جزء یافته های باستان شناسی این منطقه است. 

همچنین محبت خواه در این جلسه از اداره میراث فرهنگی و گردشگری خواست برای جلسه آینده ستاد بازآفرینی طرح گردشگری موزه سفال ارائه شود.