شناسهٔ خبر: 82756 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یا حضور وزیر راه و شهرسازی:

آغاز عملیات اجرایی قطعه ۴ محور خرم آباد-پلدختر/ راه جدید ‌مسیر را ۱۰ کیلومتر کوتاه می‌کند

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان عملیات اجرایی قطعه چهارم محور خرم‌آباد-پلدختر روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  عملیات اجرایی قطعه چهارم محور خرم آباد- پلدختر  روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با قدردانی از تصمیم وزیر راه و شهرسازی برای احیای این محور گفت امروز شروع عملیات اجرایی محور دوم این مسیر است و انجام این عملیات با صرف هزار میلیارد تومان امکان‌پذیر خواهد شد.

او افزود: در یک دهه گذشته، اقدامات بسیار خوبی در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل استان لرستان افتاده است و در سال‌های آینده با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، شاهد اتفاقات چشمگیری در این زمینه خواهیم بود.

استاندار لرستان نیز با بیان اینکه هر اندازه در طول سیل پل‌دختر شاهد تلخی‌ها و سختی‌ها بودیم، اما پس از سیل شاهد اقدامات درخشان و شیرینی بودیم. چه در بحث تملک زمین برای ساخت واحدهای مسکونی جدید و چه ساخت زیرساخت‌های حمل و نقل کارهای بسیاری انجام شد. که محور خرم‌آباد به پل‌دختر از آن جمله است.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز در بخشی از این برنامه، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی قطعه چهارم جاده جدید پل‌دختر-خرم‌آباد از امروز گفت: طول این قطعه ۱۲ و طول کل مسیر ۴۸/۵ کیلومتر است. همچنین پیمانکار دیگری انجام ۱۷/۵ کیلومتر مسیر را بر عهده دارد. عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر باقی‌مانده نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

او افزود: مجموعه مسیر جدید پل‌دختر-خرم‌آباد موجب کوتاه شدن ۱۰ کیلومتر از مسیر می‌شود؛ ضمن اینکه روستاهای مسیر نیز به نحو مناسبی از دسترسی مسیر بهره‌مند خواهند شد.