شناسهٔ خبر: 82770 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی سازمان بنادر تأکید کرد:

رسیدگی به موضوعات دریایی مرتبط با تحریم در اولویت سازمان بنادر/ ضرورت تمرکز بیشتر بر ایمنی دریایی در بنادر/ ضرورت تداوم آموزش دریانوردان به رغم شیوع کرونا

جلیل اسلامی معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در وضعیتی که حتی آتش سوزی معمولی در بنادر به سوژه رسانه ای دشمن برای تخریب تبدیل می شود، لازم است با حساسیت و‌ جدیت بیشتری به ایمنی بنادر، شناور ها، لایروب ها و سایر حوزه های دریایی توجه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی در نشست بررسی مسائل و موضوعات دریایی بنادر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با انتشار و شیوع وسیع بیماری کرونا، رویکرد پیگیری، گزارش دهی و انتقال موضوعات، شکل جدی تر و خاص تری پیدا کرده است؛ بنابراین لازم است، پروژه های توسعه ای در دست اجرا با قوت و‌ جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تحریم ناجوانمردانه استکبار جهانی علیه سیستم حمل و نقل دریایی کشور، خاطر نشان کرد: انتظار می رود، در این شرایط حساس و برای پیشگیری از آسیب های احتمالی بیشتر به تجارت و کشتیرانی کشور، موضوعات مربوط به تحریم ها به سرعت تعیین تکلیف شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اسلامی در بخش دیگری از سخنان‌اش افزود: علی رغم محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا، نباید فرایند آموزش دریانوردان دچار مشکل شود و لازم است، راهکارهای استمرار ارائه خدمات آموزشی از طریق فضای مجازی بررسی شود تا خللی در این حوزه پیش نیاید.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی رعایت پروتکل ها و دستورات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیش از پیش ویروس کووید ۱۹ در بنادر را الزامی و اجتناب ناپذیر دانست.