شناسهٔ خبر: 82771 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

انتقال ۳۰ دستگاه کانتینر یخچالی و ۹ دستگاه کانتینر معمولی از افغانستان به هند از مسیر بندرچابهار/ ارسال اولین محموله صرفا ترانزیتی از بندر شهیدبهشتی در راستای توافق سه جانبه هند و افغانستان و ایران

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار یک محموله صرفا ترانزیتی از بندر شهیدبهشتی چابهار در راستای توافق سه جانبه هند، افغانستان و ایران به هند ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی درباره ارسال اولین محموله صرفا ترانزیتی از بندر شهیدبهشتی، افزود: طی عملیات بامداد امروز  بر روی کشتی کانتینربر هیزل به بندر چابهار، تعداد ۳۰ دستگاه کانتینر یخچالی و ۹ دستگاه کانتینر معمولی (جمعا ۷۶ تی ای یو) که همه آنها حاوی محموله های ترانزیتی از مبدا کشور افغانستان به مقصد بنادر موندرا و ناواشیوا بودند به کشتی بارگیری و به همراه ۲۸ دستگاه کانتینر خالی به هند ارسال شد.

وی ادامه داد: این اولین بار است که یک کشتی کانتینر بر در زمان ترک بندر شهیدبهشتی چابهار صرفا حاوی محمولات ترانزیتی در راستای اجرای توافق سه جانبه هند، افغانستان و ایران است.

آقایی خاطرنشان کرد: بارگیری ۳۰ دستگاه کانتینر  یخچالی و ۹ دستگاه کانتینر معمولی حاوی کالای ترانزیتی روی یک کشتی در بندر شهیدبهشتی بی سابقه بوده است.