شناسهٔ خبر: 82822 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وبسایت جدید سازمان ملی زمین و مسکن رونمایی شد

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم رونمایی از وبسایت جدید این سازمان گفت: اطلاع رسانی درست، می تواند کوشش های تمامی همکاران در همه دفاتر و حوزه های سازمان را به اطلاع مردم برساند که این امر هم در روحیه کارکنان سازمان اثر دارد و هم نگاه مثبت و امیدوارانه مردم به عنوان مخاطبان اصلی این سازمان را در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان رونمایی از وبسایت جدید سازمان را نتیجه پیگیری های دفاتر روابط عمومی و فناوری اطلاعات و همکاری  و هم افزایی همه جانبه اعضای هیات مدیره برشمرد و افزود: نکته مهم این است که بعد از رونمایی باید محتوای منتشر شده روی پرتال روزانه به روز رسانی و پایش شود و تبدیل اطلاعات سازمان به محتوا نیاز به همکاری تمامی دفاتر و حوزه های سازمان با دفتر روابط عمومی دارد. 

در این مراسم که با حضور اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت های اطلاع رسانی این سازمان را بحث مسکن مهر و طرح اقدام ملی برشمرد و خاطر نشان کرد: همکاری حوزه فنی و مهندسی و روابط عمومی در اطلاع رسانی مربوط به این طرح ها باید به نحوی باشد که اطلاعات و اخبار تهیه شده بصورت روزانه در اختیار مخاطبان و اصحاب رسانه قرار گیرد. 

در این مراسم مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه مدیریت فرآیندهای موجود در پرتال سازمان پیچیدگی خاصی دارد گفت: بررسی های انجام شده ما در سال های قبل نشان می داد که این پرتال پاسخگوی نیازهای سازمان در خصوص تامین زیرساخت ها و بحث های اطلاع رسانی و ارتباط موثر با شهروندان نبوده است و همین امر باعث می شد تا سازمان ملی زمین و مسکن در ارزیابی های سازمان امور استخدامی کشور در سال های گذشته امتیاز کامل پرتال را به دست نیاورد.

احمد حاجی حیدری با بیان اینکه برنامه ریزی برای تغییر پوسته وبسایت سازمان ملی زمین و مسکن از اواخر سال ۹۷ کلید خورد افزود: پس از انتخاب پیمانکار طبق روال های قانونی، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان ناظر قرارداد با همکاری دفتر روابط عمومی پیگیر طراحی قالب های گرافیکی، تبدیل (convert) و انتقال اطلاعات از سایت قدیم به جدید و افزودن نسخه انگلیسی به وبسایت سازمان شد به نحوی که همینک سایت سازمان تمامی شاخص های مورد نظر سازمان امور استخدامی کشور را داراست. 

همچنین مدیر دفتر روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این نشست با اشاره به اینکه امروز امکان ادامه زندگی بدون صفحات وب و اینترنت قابل تصور نیست گفت: طبق آمارهای رسمی ضریب نفوذ اینترنت در کشور بیش از ۹۰ درصد است و کاربران ایرانی با متوسط ۸ ساعت استفاده از اینترنت در روز  بیشترین میزان کاربرد اینترنت در جهان را به خود اختصاص داده اند.

جواد عزیزی با اشاره به اینکه وبسایت جدید سازمان ملی زمین و مسکن مخاطب محور است افزود: علاوه بر رعایت بخشنامه های ابلاغ شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان امور استخدامی کشور و شورای اطلاع رسانی دولت، ما در سازمان ملی زمین و مسکن طراحی وبسایت را بر اساس نیاز مخاطبان در دو بخش اصلی برون سازمانی و درون سازمانی با عنوان بخش ویژه همکاران انجام داده ایم. 

وی در ادامه اضافه کرد: بخش برون سازمانی برای کلیه مردم و مخاطبان قابل دسترسی است و بخش ویژه همکاران با اطلاعات مربوط به همکاران در جهت ارتباط موثر و افزایش حس تعلق سازمانی ایجاد شده و تمامی خدمات ارائه شده به همکاران اعم از اخبار داخلی، اطلاع رسانی های پرسنلی، انتقادات و پیشنهادات، اقدامات بسیج ، کمیته های بهره وری و امور بانوان سازمان در این بخش پیش بینی شده و همکاران با نام کاربری و رمز عبور می توانند از این خدمات استفاده کنند. 

وی با اشاره به اینکه در نسخه انگلیسی این وبسایت اخبار به صورت آنلاین و به روز ترجمه می شود، ادامه داد: از دیگر مواردی که به سایت اضافه شده بخش آخرین گزارش های تصویری پروژه های اقدام ملی مسکن است که به تفکیک استان ها در سایت بارگزاری خواهد شد. 

گفتنی است وبسایت جدید سازمان ملی زمین و مسکن به نشانی www.nlho.ir از امروز برای عموم مخاطبان این سازمان قابل دسترسی است.