شناسهٔ خبر: 82835 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی  استان هرمزگان:

بندر چند‌منظوره خمیر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریا‌نوردی استان هرمزگان گفت: بندر چند منظوره خمیر که با هدف ایجاد کانونی مهم برای صادرات مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه‌ای احداث شده است، با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  اله مراد عفیفی پور در حاشیه بازدید روز گذشته  از روند عملیات احداث بندر چندمنظوره خمیر با بیان اینکه چهار پست اسکله به صورت شمع و عرشه و مسیر دسترسی به طول ۷۴۴ متر از ساحل تا اسکله‌ها از جمله بخش های این پروژه بندر سازی است، اظهارداشت: درفازاول این  پروژه مسیر دسترسی دریایی شامل دایک سنگی به طول ۶۱۶ متر اجرا شد.

وی درتشریح فاز دوم این پروژه اظهارداشت : اجرای لایه های روسازی دایک دسترسی ، احداث پل دسترسی از انتها دایک تامحل اسکله ، احداث اسکله به همراه تهیه و نصب تاسیسات برقی و مکانیکی درفاز دوم طرح پیش بینی شده که بازدید امروز مبین این موضوع می باشد که پروژه مذکور از روند قابل قبولی برخوردار است.

این مقام مسئول احداث و بهره برداری از این بندرگاه را اقدامی مهم درجهت تقویت و تعمیق تجارت دریایی درشهر تاریخی و تالابی بندر خمیر و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان منطقه دانست وخاطر نشان کرد وجود معادن غنی در بندر خمیر و همچنین حضور دریانوردان مبرز که پیشه آبا و اجدادیشان تجارت دریایی است یقینا درافزایش عملکرد معادن منطقه ، معیشت ساحل نشینان، ، امکان تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای نقشی موثر ایفا می‌کند.

عفیفی پور بابیان اینکه این طرح مهم بندرسازی با مدیریت و راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان انجام وبرای تکمیل آن مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده، خاطر نشان کرد: هم اکنون پروژه مزبور حدود ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس پیش بینی های صورت گرفته پایان سال جاری مورد بهره برداری و استفاده تجار، صادرکنندگان و دریانوردان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنادر ودریا نوردی هرمزگان ظرفیت قابل پذیرش شناورهایی تا ظرفیت ۵هزار تن را برای این بندرگاه پیش بینی کرد واذعان داشت :در بخش اشتغال هم زمان با احداث این طرح بندرسازی بطور مستقیم و غیرمستقیم ۲۳۰ نفر ودرزمان  بهره برداری به صورت مستقیم ۷۰ نفر و غیرمستقیم  ۳۰۰نفر برآوردشده است .

شایان ذکر است آیین عملیات فاز تکمیلی بندر چند منظوره خمیر  ۲۸ آذرماه ۹۷ باحضور رییس و جمعی از نمایندگان مردم درمجلس دهم ، استاندارهرمزگان ،جمع کثیری از معتمدین و اهالی شهرستان خمیر آغاز شد.